۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۲۵۰۰ مورد رمز ارز غیرقانونی در البرز شناسایی شد
سرپرست شرکت توزیع برق البرز:

۲۵۰۰ مورد رمز ارز غیرقانونی در البرز شناسایی شد

کرج- فرج، سرپرست شرکت توزیع برق البرز با اشاره به شناسایی دو هزار و ۵۰۰ مورد رمز ارز غیرقانونی در استان گفت: رمز ارزهای مجاز استان در ساعات پیک مصرف مجاز به استفاده از برق نیستند.

رامین فرج در گفتگو با بازار رشد مصرف برق در بخش صنعت، استخراج رمزارزها، کمبود ۵۰درصدی بارش ها نسبت به سال قبل و گرمای زودهنگام هوا را از جمله دلایل قطعی برق در روزهای اخیر اعلام کرد وگفت: لازم است مشترکین در مدیریت مصرف برق با شرکت توانیر همکاری کنند.

فرج با بیان اینکه در سال های قبل پیک مصرف از ۱۵ خرداد شروع می شد اما امسال این اتفاق زودتر افتاد گفت: تمام برنامه ریزی ما هم برای ۱۵ خرداد به بعد بود اما امسال تمام مسائل دست به دست داد تا زودتر به پیک مصرف برسیم و همین مسئله باعث نامنظمی های در قطعی برق استان شد.

وی ادامه داد: امسال مصرف برق در بخش صنعت ۲۳ درصد رشد داشته است ضمن اینکه در استان البرز نیز واحدهای صنعتی بسیاری در یک سال اخیر شروع به کار کرده اند که در افزایش مصرف برق استان تاثیر به سزایی داشته است از طرفی گرمای اواخر اردیبهشت باعث شد سیستم های سرمایشی زودتر از سال های گذشته وارد مدار شود، کاهش ۵۰درصدی بارندگی ها نیز ظرفیت نیروگاهها را کاهش داده ، همچنین امسال رمزارزها وارد مدار شده که سال های گذشته نبوده است.

تعرفه رمز ارزها معادل برق صادراتی و به دلار محاسبه می شود
فرج در رابطه با تعداد مشترکین رمزارز در البرز گفت: در کل کشور به طور تقریبی ۱۵۰۰ مگاوات برق در بخش رمزارزها مصرف می شود که معادل تولید برق یک نیروگاه است البته این عدد در مقابل مصرف ۶۵ هزارمگاواتی کشور رقم بالایی نیست اما به هرحال تاثیر مستقیمی در استفاده از برق دارد، البته مصرف در بخش رمزارزها دو دسته هستند یک دسته مشترکینی که غیرقانونی مصرف می کنند و دسته دیگر افرادی که براساس تعرفه به صورت قانونی کنتور مخصوص رمزارزها را خریداری کرده اند.

وی افزود: در البرز نیز ۱۷ مگاوات از این دسته رمز ارزها داریم که کنتور دارند اما در قرارداد با آنها ذکر کردیم که در زمان پیک مصرف و فصول گرم سال برق شما را تامین نمی‌کنیم و از اول خرداد نیز برق آنها قطع شده است و کاملا تحت کنترل هستند.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز اضافه کرد: تعرفه رمزارزها معادل تعرفه برق صادراتی است و به صورت دلار محاسبه می شود.

۲هزار و۵۰۰ مورد رمز ارز غیرقانونی در البرز کشف و برخورد قضایی شد
فرج در پاسخ به اینکه تا کنون چند دستگاه استخراج ارز غیرقانونی در البرز شناسایی شده گفت: مزرعه ها رمز ارزها که به صورت غیر قانونی کار می‌کنند به راحتی و با تغییری که در میزان مصرف منطقه اتفاق می افتند قابل شناسایی است در البرز نیز تا کنون دوهزار ۵۰۰ مورد کشف و بر خورد قضایی اتفاق افتاده است البته تعدادی از این رمزارزها در قالب دستگاها و ماینر های کوچک در برخی منازل هستند که شناسایی آنها سخت است اما برای شناسایی و جریمه آنها نیز برنامه هایی داریم.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مراکز درمانی در صورت قطعی برق گفت: کلیه بیمارستان ها، سازمان انتقال خون، مراکز دیالیز، مراکز درمانی و سایر مراکز حساس استان از قبل شناسایی شده و فیدرهای تغذیه ای این مراکز به عنوان فیدرهای اولویت دار هستند و تاکنون در این بخش ها خاموشی نداشتیم و تاپایان هم قطع نخواهد شد.

فرج با تاکید بر همراهمی مردم و مدیریت مصرف افزود: اگر مردم همراهمی کنند و در ساعت های پیک مصرف بتوانیم تا ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهیم شاهد قطعی برق نخواهیم بود در غیر اینصورت ممکن است دوباره خاموشی ها از سر گرفته شود.

کد خبر: ۹۰٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha