۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
تولید محصولات گلخانه ای کشور به ۳ میلیون تُن رسید/ افزایش ۳ برابری صادرات گوجه فرنگی
مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی:

تولید محصولات گلخانه ای کشور به ۳ میلیون تُن رسید/ افزایش ۳ برابری صادرات گوجه فرنگی

اراک- مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی از افزایش بیش از ۳ برابری صادرات گوجه فرنگی در کشور نسبت به سال ۹۰ خبر داد و گفت: اکنون تولید محصولات گلخانه ای کشور به ۳ میلیون تُن رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب رادفر ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای نظام صدور پروانه‌های واحدهای گلخانه‌ای استان مرکزی طی سخنانی عملکرد این استان در زمینه وظایف حوزه کشاورزی را خوب توصیف کرد و افزود: اکنون ۵۰ درصد تکالیف استان مرکزی در این برنامه عملیاتی شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سال ۸۳ مقرر شد پایانه صادراتی در چهار استان شامل مرکزی، مازندران، خوزستان و تهران ایجاد شود که اجرای این پایانه در استان مرکزی محقق شد و اکنون شاهد افزایش میزان صادرات محصول خیار کشور به ۲۷۰ هزار تن در پایان سال گذشته هستیم، حال آن که در سال ۹۰ این صادرات حدود ۱۹۰ هزار تن بود، که نمی توان نقش پایانه های صادراتی را در این امر نادیده گرفت.

وی گفت: در حال حاضر ۷۳ درصد محصولات گلخانه‌ای کشور را گوجه فرهنگی تشکیل می دهد و میزان صادرات گوجه فرهنگی از کشور در سال ۹۰ حدود ۱۹۹ هزار تن بود که صادرات این محصول در پایان سال گذشته به ۶۷۳ هزار تن افزایش یافته است.

رادفر با بیان این که کشت محصولات گلخانه ای سبب افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور می شود، ادامه داد: تولید محصولات گلخانه‌ای در سال ۹۲ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که در سال جاری به ۳ میلیون تن افزایش یافته است.

این مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت سبزی و صیفی در فضای گلخانه‌ای علاوه بر کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، افزایش بهره‌وری، درآمدزایی و ایجاد اشتغال را نیز بر عهده دارد و در حال حاضر شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی سطح زیر کشت گلخانه‌های کشور در سال جاری نسبت به سال ۹۰ هستیم.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در سال ۹۲ به میزان ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار بود، که در سال‌جاری این میزان به ۱۷ هزار و ۴۴۰ هکتار رسیده است.

کد خبر: ۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha