۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
امارات هم با افزایش تولید تا ماه آینده به جنگ قیمتها می پیوندد
آمادگی امارات برای تولید یک میلیون بشکه بیشتر در روز

امارات هم با افزایش تولید تا ماه آینده به جنگ قیمتها می پیوندد

امارات متحده عربی در روز گذشته با اعلام تقویت تولید نفت خام با حدود یک میلیون بشکه در روز از ماه آوریل به جنگ قیمت نفت پیوست.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، شرکت ملی نفتی ابوظبی امارات (ADNOC) در بیانیه ای گفت که در راستای استراتژی رشد ظرفیت تولید نفت خام که توسط شورای عالی نفت اعلام شد، این کشور قصد دارد تا در ماه آوریل بیش از ۴ میلیون بشکه در روز یعنی یک میلیون بشکه بیشتر نسبت به تولید فعلی، به بازار عرضه کند.

همچنین این شرکت نفتی اضافه کرد که علاوه بر این عرضه تا ماه آینده، امارات برای دستیابی به اهداف عرضه با ظرفیت ۵ میلیون بشکه در روز برنامه ریزی دقیقی خواهد کرد تا هر چه سریعتر این امر محقق شود.

براساس گزارش ماهانه بازار نفت اوپک در ماه فوریه، امارات سومین تولید کننده بزرگ اوپک است که تقریباً ۳.۰۳ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند.

پس از عدم توافق نفتی میان عربستان رهبر اوپک و عضو غیر اوپک روسیه در جهت مهار قیمتها و حمایت از سطح تولید، امارات چنین تصمیمی را اتخاذ کرد.

در همین راستا با توجه به نقش چشمگیر افریقا در بازارهای جهانی نفت با افزایش میزان تولید و کشف میادین جدید نفت و گازی در نقاط مختلف این قاره،  نیجیریه به عنوان پنجمین تولید کننده نفت اوپک پس از با خبرشدن از تصمیم امارات وضعیت تولید را برای خود بسیار بد دید زیرا بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت معادل ۵۷ دلار حاکم بر بودجه ۲۰۲۰، غیر واقعی تر می شود و دلیل این امر این است که نفت به محدوده ۳۵ دلار سقوط کرده و حتی ممکن است با مصرف بیش از حد منطقه خلیج فارس افت بیشتری را تجربه کند.

کد خبر: ۹٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha