۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
تنها ۳۰ درصد اعمال خاموشی در اردبیل انجام شد/ کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:

تنها ۳۰ درصد اعمال خاموشی در اردبیل انجام شد/ کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: امروز با اقدامات مدیریتی در مصرف بهینه انرژی تنها برای ۳۰ درصد مشترکان اعمال خاموشی آن هم در یک مرحله انجام شده است.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به گله‌مندی مردم از قطعی مکرر برق در روزهای گذشته با توجه به سیاست‌گذاری شرکت توانیر و اعلام سهمیه روزانه مصرف مجاز برق، ما سعی کردیم امروز با مدیریتی مناسب کاهش خاموشی‌ها را شاهد باشیم.

وی سهمیه اختصاصی استان را در مصرف برق ۲۵۱ مگاوات اعلام کرد و گفت: مصرف نهایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰۰ مگاوات رسیده که البته با اقدامات مناسب مدیریتی سعی کردیم تا اعمال خاموشی‌ها به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل تصریح کرد: تا ساعت ۱۵ روز  گذشته تمامی اعمال خاموشی‌ها برای ۳۰ درصد مشترکان آن هم در یک نوبت به انجام رسید و پیش‌بینی می‌کنیم در ساعات باقی مانده از روز خاموشی برای مشترکان نداشته باشیم.

قدیمی افزود: با تعدیل مصرف برق در بخش صنعت، کشاورزی و حوزه ادارات ما همکاری خوبی را در تعدیل ۳۴ درصدی مصرف برق شاهد هستیم که این خود در روزهای آینده با انسجام بیشتری به انجام می‌رسد.

وی کاهش مصرف مشترکان خانگی را از ساعت هشت صبح تا ۱۰:۳۰ دقیقه صبح در حدود ۳۳ درصد و از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با کاهش ۱۸ درصدی اعلام کرد و ادامه داد: از ساعت ۱۲ تا ۱۵ نیز تعدیل مصرف برق تا ۳.۹ درصد در بین مشترکان استان انجام شده است.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بخش مسکونی، تجاری و ادارات ما با کاهش ۱۰ درصدی برق می‌توانیم به سقف مجاز مصرف دست پیدا کرده تا اعمال خاموشی‌ها در طول شبانه‌روز به حداقل برسد.

وی زمان اوج مصرف برق را از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر یادآور شد و اضافه کرد: همشهریان می‌توانند با کاهش مصرف وسایل برقی خود در این ساعات به بهینه مصرف انرژی کمک کنند که قطعا در این ساعات باید از روشن کردن وسایل برقی و استفاده از آنها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بهترین زمان برای استفاده از وسایل برقی را ۱۱ شب به بعد اعلام کرد و گفت: با هدف مدیریت مصرف هموطنان می‌توانند لباسشویی و سایر وسایل برقی خود را در این ساعات مصرف کنند.

کد خبر: ۹۰٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha