۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
وضعیت گمرک بیله‌سوار تعیین تکلیف می‌شود/ راه‌اندازی شهرک دامداری با سرمایه گذار ۹ هزار میلیاردی
نماینده مردم گرمی:

وضعیت گمرک بیله‌سوار تعیین تکلیف می‌شود/ راه‌اندازی شهرک دامداری با سرمایه گذار ۹ هزار میلیاردی

اردبیل- اسماعیلی، نماینده مردم گرمی گفت: مجلس پیگیری‌های لازم نسبت به صدور مجوز واحد گمرک بیله‌سوار را انجام داده است و تا دو هفته آینده وزارت کشور موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات و موانع موجود در راه‌اندازی گمرک در مرز جمهوری آذربایجان و احداث خط ریلی در امتداد خط آهن استان و محدوده شهرستان گرمی پیگیری‌های لازم به عمل آمده و در طول ۶ ماه گذشته موافقت‌های لازم بعد از گذشته مدت‌ها توقف، گرفته شده است.

وی بیان کرد: مجلس با برنامه‌ریزی‌های لازم، نسبت به صدور مجوز واحد گمرک بیله‌سوار اقدام کرده است که تا دو هفته آینده وزارت کشور نسبت به این مسئله موافقت خود را اعلام خواهد کرد تا بتوانیم وضعیت موجود را تعیین تکلیف کرده و یکی از مطالبات دیرینه مردم را تحقق بخشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: پیگیری موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفته و ایجاد منطقه آزاد تجاری نیز به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه نیز خوشبختانه لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری تصویب شد و انتظار می‌رود ایجاد منطقه راه نجاتی برای خروج شهرستان گرمی از فقر و محرومیت باشد.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به این که مناطق مرزی دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلفی است به همین دلیل زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری را نیز دارد که به همین منظور به دنبال آماده‌سازی نقشه‌های لازم برای تبدیل گرمی به منطقه آزاد تجاری هستیم.

وی تصریح کرد: این که شهرستانی همانند گرمی دارای مهاجرت و کاهش جمعیت است در حقیقت هم‌اکنون به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل شده است که برای جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه در این زمینه باید نسبت به ایجاد منطقه آزاد تجاری و گمرک مرزی با هدف کنترل حاشیه‌نشینی اقدام شود.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون یکی از اهداف اساسی که به دنبال آن هستیم راه‌اندازی شهرک دامداری با ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کارخانه تولید دارو و واکسن انسانی با ۶۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر: ۹۰٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha