۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
احیای بزرگترین فولادسازی بخش خصوصی با کمک دستگاه قضا
سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد

احیای بزرگترین فولادسازی بخش خصوصی با کمک دستگاه قضا

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: بزرگترین فولادسازی بخش خصوصی با کمک دستگاه قضایی احیا شد.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به بحث حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید و اشتغال در اولویت قوه قضاییه است که مصداق آن نیز یک مورد پرونده‌های در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ناظر به یکی از شرکت‌ها بود.

وی ادامه داد: این شرکت بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی به بانک دی و بانک رفاه کارگران داشت و به لحاظ مطالبات بانک و اقداماتی که انجام شده بود کارخانه فولاد متعلق به این شرکت که مهمترین کارخانه فولاد در بخش خصوصی است، تعطیل شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با پیگیری‌های دادسرای عمومی و انقلاب تهران بدون اینکه مدیرعامل این شرکت بازداشت شود و اشکالی در فعالیت‌های شرکت انجام شود، از محل اموال و دارایی‌های این شرکت، تمامی ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات بانک دی و بانک رفاه کارگران تسویه شد.

وی افزود: با تسویه این مطالبات زمینه ادامه فعالیت شرکت فولاد متعلق به این مجموعه که بزرگترین فولادسازی بخش خصوصی بود، احیاء شد و در این مجموعه بیش از سه هزار نفر پرسنل مشغول به خدمت شدند.

اسماعیلی در ادامه گفت: اقدام دیگری که در این راستا انجام شد، در سفر اول امسال ریاست قوه قضاییه به استان همدان بازدیدی از شرکت صنایع غذایی کیوان که تعطیل شده بود صورت گرفت و با دستور ریاست قوه قضاییه و پیگیری‌ها و مساعدت‌های بخش‌های مختلف، هم استانداری همدان و هم خود مسئول این شرکت، یک خط تولید این شرکت در هفته گذشته احیا شد و ۵۰ نفر کارگر شاغل در این شرکت با راه اندازی خط دوم به ۱۰۰ نفر ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: تا قبل از پایان خردادماه خط دیگر تولید این شرکت نیز به بهره برداری خواهد رسید و گروه‌های شاغل در این مجموعه به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند و، چون شرکت صنایع غذایی است، پیگیری‌هایی در جهت تهیه آب و مواد اولیه برای آن انجام شده و در حال حاضر خط جدید تولید این شرکت مشغول به فعالیت است.

کد خبر: ۹۰٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha