۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۱۱۶ طرح صنایع دستی و گردشگری در کردستان راه اندازی شد
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

۱۱۶ طرح صنایع دستی و گردشگری در کردستان راه اندازی شد

سنندج- گویلیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات برای اجرا و راه اندازی ۱۱۶ طرح اشتغالزایی در مناطق شهری و روستای این استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی با محوریت فعالیت های گردشگری و صنایع دستی یکی از اولویت های ما در استان کردستان است و در این راستا خوشبختانه اقدامات خوبی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و از محل تسهیلات بانکی سه طرح از محل اشتغال پایدار روستایی و دو طرح از محل صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری، ۹۸ طرح از محل مشاغل خانگی و ۱۳ طرح نیز از محل اشتغال پایدار روستایی در حوزه صنایع‌دستی مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرایی کردن این طرح های اشتغالزایی، بیان کرد: از محل منابع مختلف در مجموع ۳۴ میلیارد تومان به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی در این استان پرداخت شده است.

وی به میزان اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این طرح های اشتغالزایی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۴۲ نفر در استان کردستان به صورت مستقیم ایجاد شده است.

گویلیان یادآور شد: توسعه گردشگری روستایی به صورت ویژه مورد توجه و حمایت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان قرار دارد و در صورت ارائه طرح قابل اجرا از سوی بخش خصوصی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای آنها پرداخت می شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال، حمایت از بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در سال جاری در اولویت کاری این اداره‌کل  قرار دارد و در صورت ابلاغ اعتبار جدید، پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و اولویت‌دار در سایر بخش‌ها نیز پرداخت می شود.

وی در پایان از همکاری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان تقدیر کرد و افزود: امیدوارم که در سایه اقدامات صورت گرفته بتوانیم فعالیت های بهتری را اجرایی کنیم.

کد خبر: ۹۰٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha