۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کوهساری: قطعی برق داد مردم را درآورده است| قالیباف: کمیسیون انرژی پیگیری کند
در نشست علنی امروز مطرح شد؛

کوهساری: قطعی برق داد مردم را درآورده است| قالیباف: کمیسیون انرژی پیگیری کند

قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در پی قطعی برق در کشور، گفت: کمیسیون انرژی حتما پیگیری کند. از وزیر نیرو می خواهم به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی کوهساری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۴ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به تبصره ۱ ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی گفت: براساس این تبصره هیات رئیسه مجلس می تواند تمام یا بخشی از یک جلسه مجلس را برای رسیدگی به امور مهم و اساسی کشور اختصاص دهد که متاسفانه قطعی برق در کشور داد مردم را درآورده که باید به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم در طول روز چندین بار با قطعی برق مواجهند و با توجه به شرایط کرونایی در کشور برخی از افرادی که در منازل بیمار کرونایی دارند، نتوانند از بیماران خود مراقبت کنند. همچنین در برخی از شهرها که تامین آب شرب مردم از طریق چاه ها صورت می گیرد با قطع شدن برق، چاه های آب شرب از مدار خارج می شوند و مردم علاوه بر قطعی برق با قطعی آب نیز مواجه می شوند.

وی افزود: این موضوع را در استان گلستان و شهرستان های آزادشهر و رامیان به جهت رطوبت هوا و گرمای طاقت فرسا بیشتر شاهدیم و تحمل این موضوع برای مردم سخت شده است. چرا وزارت نیرو همان برنامه خاموشی را که اعلام کرده، اجرایی نمی کندو مردم در روز چندین بار با قطعی برق مواجه هستند؟ متاسفانه وزیر نیرو در کمیسیون انرژی برای پاسخگویی به این موضوع حضور نیافت. لذا از هیات رئیسه می خواهم که وزیر را ملزم به پاسخگویی کند.

کوهساری در پایان با اشاره به بررسی بحث بیمه کارگری، خاطرنشان کرد: از همکاران می خواهم این موضوع را مورد موافقت قرار دهند تا حقی از این قشر زحمتکش جامعه تضییع نشود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع در جلسه قبل مورد تاکید قرار گرفت، کمیسیون انرژی حتما پیگیری کند. از وزیر نیرو می خواهم به این موضوع توجه جدی داشته باشد که باید به کمیسیون و صحن پاسخگو باشد. وی ادامه داد: هفته آینده این موضوع در دستور کار است، شرایط و سختی ها را می دانیم، چرا که بحث امتحانات، بحث دانشجویان و مسائل دانش آموزی در این ایام وجود دارد، لذا کمیسیون انرژی باید پیگیری کند که هفته آینده این موضوع را بررسی کنیم تا اگر مشکلی وجود دارد، آن را برطرف کنیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: مجلس یازدهم برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر در بحث اعتبارات وزارت نیرو، این اعتبارات را به طور کامل به آن وزارتخانه تخصیص داد و از بخش یارانه ها جدا شد. این موضوع از افتخارات مجلس انقلابی یازدهم است.

کد خبر: ۹۰٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha