۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مواجهه «بانک شهر» با زیان انباشته نجومی| بانکی که سود خاص آن منفی شد
بازار گزارش می دهد

مواجهه «بانک شهر» با زیان انباشته نجومی| بانکی که سود خاص آن منفی شد

صورت های مالی بانک شهر در سامانه کدال، نشان می دهد که این بانک در نیمه نخست سال گذشته سود خالص آن کاهش یافته و با زیان انباشته فراوانی مواجه شده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: رقم درج شده سود خالص بانک شهر در سامانه کدال، بیانگر آن است که سود خالص این بانک در شش ماهه نخست سال ۹۹ منفی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

اطلاعات سامانه کدال نشان می دهد؛ بانک شهر بیشترین درآمد حاصله از فعالیت خود را از محل درآمد کارمزد بانکی کسب کرده است که رقم این درآمد ۳۰۰ میلیارد تومان در نیمه سال گذشته است. همچنین معاملات ارزی این بانک در نیمه نخست سال ۹۹ نشان می دهد که درآمد حاصل از معاملات ارزی بانک شهر ۳۵ میلیارد تومان بوده است که رقمی نزولی را نسبت به گذشته نشان می دهد. همچنین کل درآمد مشاع و غیر مشاع بانک ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال گذشته بوده است. از طرفی بانک شهر در این مدت توانسته است هزینه مطالبات مشکوک و الوصول و کارکنان خود را کاهش دهد.

افزایش کارکنان در شرایط زیان انباشته بانک 
این در حالی است که با وجود کاهش درآمدهای خالص این بانک در سال گذشته اما بانک شهر به نسبت سال ۹۸ تعداد کارمندان خود را افزایش داده است طوری که در سال گذشته تعداد کارکنان این بانک در مجموع حدود ۲ هزار ۶۳۶ نفر بوده در حالی که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۸  دو هزار ۵۲۵ نفر بوده است.  

زیان انباشته بانک شهر به بیش از ۱۳ برابر سرمایه ثبت شده و پرداخت شده آن و مبلغ ۲۱۶۱۸۲ میلیارد ریال در سال گذشته بالغ گردیده است

بنا به این گزارش، بررسی صورت های مالی بانک شهر در نیمه اول سال گذشته بیانگر آن است که فعالیت های این بانک در سالهای اخیر منجر به زیان شده است. زیان انباشته این بانک به بیش از ۱۳ برابرر سرمایه پبت شده و پرداخت شده آن و مبلغ ۲۱۶۱۸۲ میلیارد ریال بالغ گردیده است.

مطابق نظر حسابرس معتمد سازمان بورس در کدال (بند مطالبات خاص) در شرایطی که درآمدهای عملیاتی (بانک شهر) به دلیل افزایش هزینه های منابع نقدی نسبت به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات موجب زیان دهی شده و بدون در نظر گرفتن درآمد حاصل از فعالیت های غیر بانکی (ناشی از فروش دارایی ها و املاک بانک شهر) فعالیت بانک به مبالغ خاصی زیان بالغ گردیده است.

کد خبر: ۹۰٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha