۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
بسته‌های رایگان انتخاباتی ۳ روز پس از درخواست فعال می‌شود
معاون وزیر ارتباطات:

بسته‌های رایگان انتخاباتی ۳ روز پس از درخواست فعال می‌شود

فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات گفت: بسته رایگان هفت گیگابایتی ویژه انتخابات سه روز پس از ثبت نام شهروندان فعال می‌شود و تا یک ماه اعتبار دارد.

به گزارش بازار، حسین فلاح جوشقانی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد اینترنت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد تا بتوانند از این طریق نظر و برنامه‌های نامزدان ریاست جمهوری را مدنظر قرار دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بر همین اساس مقرر شد یک بسته رایگان ۷ گیگابایتی و یک ماهه در ازای هر کد ملی ارائه شود.

فلاح جوشقانی افزود: حدود ۱۲۰ میلیون تلفن فعال داریم، اما چون قرار شد به ازای هر کد ملی فقط یک خط این هدیه را دریافت کند پیش بینی می‌کنیم ۵۰ میلیون نفر این بسته را دریافت کنند.

وی افزود: براساس این بسته می‌توان از اخبار سایت‌های داخلی و بین المللی استفاده کرد و با توجه به این که استقبال خوبی از این طرح خواهد شد برای پاسخگویی هرچه بهتر جدول زمان بندی شده طراحی کردیم که از دیروز ساعت ۱۲ ثبت نام برای افرادی که دو رقم آخر کد ملی شان صفر و یک بود آغاز شد و به مدت ۵ روز ادامه دارد و دو روز آخر هم ثبت نام از کسانی انجام می‌شود که به هر نحوی نتوانستند ثبت نام کنند، بنابر این فرآیند کل ثبت نام هفت روزه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌: فهرست را بلافاصله پس از ثبت نام به اپراتورها می‌دهیم و ۷۲ ساعت پس از ثبت نام بسته فعال می‌شود و افراد اگر بسته‌های اینترنتی دیگری از قبل دارند، آن بسته‌ها ذخیره می‌شود.

فلاح جوشقانی نشانی سایت ثبت نام را ICT GIFTS. IR اعلام کرد و افزود: فکر می‌کنیم روند ثبت نام برای هر شخص بیشتر از دو دقیقه زمان نبرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تمهیداتی برای افزایش سرعت اینترنت اندیشیده اید؟ گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا شاهد اقبال دو برابری مردم به فضای مجازی و اینترنت بودیم که در ابتدا شوکی به ما وارد شد، اما به تدریج شبکه را توسعه دادیم و ظرفیت اپراتورها دو و نیم تا سه برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: از نظر ما این وضع، مطلوب و ایده آل نیست، اما در حد قابل قبولی است و ما مرتب در حال پایش هستیم تا شرایط ارتقا پیدا کند.

فلاح جوشقانی گفت: البته اپراتورها در بحث تأمین تجهیزات و توسعه شبکه دچار مشکلاتی بودند که تلاش می‌کنیم شبکه را در این روزها که دانش آموزان و دانشجویان در فصل امتحانات هستند و همچنین در ایام برگزاری انتخابات، پایداری شبکه حفظ شود.

کد خبر: ۹۰٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha