۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
بررسی راه‌های افزایش همکاری گمرکی ایران و ارمنستان

بررسی راه‌های افزایش همکاری گمرکی ایران و ارمنستان

میراشرفی، رئیس گمرک ایران و رئیس کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان دیدار و درباره راه‌های افزایش همکاری‌ها گفتگو کردند.

به گزارش بازار، مهدی میراشرفی رئیس گمرک ایران هدف از سفر آقای ادوارد هوهانیسیان رئیس کمیت‌های دولتی جمهوری ارمنستان را اجرای موافقت نامه‌ها و تفاهم نامه‌های قبلی بین ایران و ارمنستان خواند و گفت: برخی موانع همکاری‌های گمرکی و تبادل داده‌ها و تسهیل تجارت در این نشست مطرح و قرار شد با تشکیل کمیته‌های کاری به جمع بندی برسیم که ان شاء الله موافقتنامه‌های قبلی را اجرایی کنیم.

وی گفت: اجرای توافقنامه‌های ایران و ارمنستان می‌تواند به شدت در افزایش حجم مبادلات بین دو کشور در بحث ترانزیت کالا و بحث مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا موثر باشد.

میر اشرفی با بیان اینکه در نشست مشترک امروز، مباحثی درخصوص گمرکات متقابل، دروازه مشترک تجاری بین گمرک ایران و جمهوری ارمنستان و همچنین برخی مشکلات فعالان اقتصادی مطرح شد، گفت: امیدواریم ضمن اجرایی کردن توافق‌های قبلی، بتوانیم همکاری‌های گمرکی و تجاری را ارتقا دهیم.

رئیس گمرک گفت: اگر عضویت ایران در اوراسیا نهایی شود، ارمنستان به عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا، کمک بسزایی به افزایش مبادلات ایران و اوراسیا و کاهش مدت زمان ترخیص و هزینه‌ها و مبادلات داده‌ها داشته باشد.

ادوارد هوهانیسیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان هم با اشاره به اینکه مبادلات کالایی و تجاری بین دو کشور رشد داشته است، گفت: یکی از اهداف این سفر و نشست‌ها توسعه بیشتر همکاری‌های مشترک و ایجاد تسهیلاتی برای افزایش حمل و نقل‌ها کالا بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه نهادهای گمرکی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان دارای تاریخ و سابقه بسیار طولانی هستند، گفت: سال‌های متوالی توافقنامه‌ها و اسناد همکاری زیادی با هدف توسعه همکاری مشترک دو کشور امضا شده است که اجرای آن‌ها می‌تواند مبادلات تجاری دو کشور را بیشتر افزایش دهد.
 

کد خبر: ۹۰٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha