۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
شاخص‌های صنعت آب و برق از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به گذشته برخوردار است
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو:

شاخص‌های صنعت آب و برق از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به گذشته برخوردار است

بختیار، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب شاخص‌های صنعت آب و برق از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به گذشته برخوردار شده است.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محسن بختیار روز دوشنبه در دیدار با خانواده شهدای صنعت آب و برق استان‌های کرمان، خوزستان، یزد، سیستان و بلوچستان و تهران همزمان با سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که جمعیت کشور از ۳۶ میلیون نفر به ۸۳ میلیون نفر افزایش پیدا کرده، رشد در بخش‌ها و شاخص‌های مختلف صنعت آب و برق نیز وضعیت بسیار مناسبی دارد.

وی افزود: به‌گونه‌ای که ظرفیت نصب شده نیروگاهی از حدود ۷ هزار مگاوات به بیش از ۸۵ هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: مشترکان برق از ۳.۴ میلیون مشترک در سال ۵۷ به حدود ۳۷ میلیون مشترک بالغ شده است.

بختیار اظهار داشت: تعداد روستاهای برق‌دار از ۱۳۶۷ روستا در سال ۵۷، به ۵۵ هزار و ۵۷۰ روستا افزایش پیدا کرده است.

سید یعقوب محمد مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران هم در این جلسه گفت: در ارزیابی که جشنواره شهید رجایی در سال ۹۹ داشته خوشبختانه وزارت نیرو اولین دستگاه اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و تلاش می‌شود که امسال هم همین رتبه کسب شود.

وی افزود: وظیفه یکایک ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بنابراین تلاش ما این است که نام‌گذاری تاسیسات نو و جدید وزارت نیرو مزین به شهدای شاخص صنعت آب و برق و منطقه صورت گیرد و از سویی در جهت چاپ کتاب و خاطرات ایثارگران کمک شود.

کد خبر: ۹۰٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha