۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
رقابت منفی پتروشیمی ها در چین برای حفظ بازار| تاثیر قطعی برق روی پتروشیمی ها؟
معاون وزیر نفت در پاسخ به «بازار» اعلام کرد

رقابت منفی پتروشیمی ها در چین برای حفظ بازار| تاثیر قطعی برق روی پتروشیمی ها؟

محمدی، معاون وزیر نفت با بیان اینکه مهمترین مشکل صنعت پتروشیمی نبود دانش فنی است گفت: برای حفظ بازارهای هدف در شرایط تحریمی واحدهای پتروشیمی ناچار به فروش ارزان محصولات خود شدند.

به گزارش بازار، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز طی نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» درباره رقابت منفی واحدهای پتروشیمی در کشور چین و ارزان فروش محصولات گفت: در شرایط رقابتی برای افزایش تاب آوری باید بازارهای هدف صادراتی خود را تنوع ببخشیم.

او با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت پتروشیمی گفت: در سال های گذشته خیلی از خریداران خود را از دست دادیم و بازارهای هدف اصلی ما به چند کشور محدود شد. عمده صادرات ما به دو کشور چین و هند صورت می گرفت و باید مشتریان خود در این بازار را حفظ می کردیم و چاره ای جز این کار نداشتیم.

معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر قطعی های برق بر عملکرد واحدهای پتروشیمی گفت: برق پتروشیمی ها عمدتا از نیروگاه های خود آنها تامین می شود  و خاموشی های روزهای گذشته تاثیری در عملکرد آنها نداشته است.

تکنولوژی مناسب نداریم، تنوع محصولاتمان محدود است
محمدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری که چرا تنوع محصولات پتروشیمی در ایران خیلی کمتر از رقبایش بوده و هدف گذاری های اعلامی از سوی مسئولان دولتی محقق نشده است، گفت: تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی مستلزم انتقال دانش فنی و تکنولوژی است. از آنجایی که تکنولوژی مناسب نداریم، عملا نتوانسته ایم به سمت تنوع سازی تولید خود برویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه دانش فنی موضوع مهمی در صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: امیدوارم ارتباطات خارجی تا حد زیادی این موضوع را برای صنعت پتروشیمی ایران حل و فصل کند.

وی همچنین با بیان اینکه مهم‌ترین چالش ما  تأمین دانش فنی در اجرای  طرح‌های پتروشیمی است، ادامه داد: این طرح‌ها اجرا شود ۷۰ درصد از واردات بی‌نیاز خواهیم شد، مهم‌ترین گلوگاه این طرح‌ها دانش فنی است که امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.

کد خبر: ۹۰٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha