۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
تولید کوروت یک هفته متوقف می‌شود
چالش شورولت در کمبود تراشه

تولید کوروت یک هفته متوقف می‌شود

گروه خودروسازی شورولت بار دیگر به دلیل بحران در زنجیره تامین کوروت، تولید این خودرو را به مدت یک هفته متوقف خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی شورولت بار دیگر آماده می‌شود تا تولید کوروت را متوقف کند، این مساله در پی چالش تامین قطعات مانند تراشه‌ها ایجاد شده است. اما جالب است که مدیران این خودرو توقف تولید را مربوط به کمبود نیمه‌هادی عنوان نمی‌کنند.

سخنگو این خودروسازی به تازگی اعلام کرده است؛ موقتا به دلیل چالش تامین قطعات در گروه خودروسازی، تولید کوروت را به مدت یک هفته متوقف خواهد کرد. این موضوع سبب شده که زنجیره تامین، تولید و مهندسی همکاری نزدیک‌تری با یک دیگر داشته باشند تا بتوانند معضل توقف تولید را حل کنند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: انتظار داریم که از روز سه شنبه با شروع ماه میلادی ژوئن فعالیت و تولید این خودروسازی مجدد آغاز شود. کمبود قطعات و تراشه‌های نیمه‌هادی به مشکل جهانی ارتباط ندارد، با این حال جزئیات بیشتری را نمی‌توان ارائه کرد.

در اواخر ماه فوریه، شورولوت اعلام کرد که تولید کوروت را از اول ماه مارس تا ۵ ماه مارس متوقف خواهد کرد. دلیل اصلی این توقف در آن مقطع زمانی در دسترس نبود قطعات سیستم انتقال قدرت بود.
اما توقف تولید این محصول جذاب به اینجا منوط نمی‌شود، زیرا این خودروساز آمریکایی بار دیگر از ۲۹ ژانویه تا ۱۶ فوریه تولید را با توقف همراه ساخت. زیرا مشکلات عدیده زنجیره تامین را با کمبود تراشه مواجه کرده بود.

لازم به ذکر است که اوضاع تولید در کارخانه بولینگ گرین بسیار شلوغ است، زیرا شورولت در آن واحد به توسعه خطوط تولید پرداخته است. توسعه برای افزایش تولید کوروت Z۰۶ است. مهندسان این خودروسازی درحال تست جاده‌ای محصولات هستند، زیرا شنیده‌ها حاکی از آن است که این محصول احتمالا بزودی راهی بازار شود.

اطلاعات موجود نشان داده که Z۰۶ با یک پیشرانه ارتقا یافته به حجم ۵.۵ لیتر، هشت سیلندر با آرایش وی شکل و قدرت ۶۱۷ اسب بخاری راهی بازار خواهد شد. هرچند که این خودروساز آمریکایی از یک گیربکس دو کلاچه هشت سرعته برای انتقال قدرت استفاده کرده است تا بتواند بیشترین میزان قدرت را به سر چرخ‌ها برساند.
اگر زنجیره تامین این خودروساز با مشکل همراه نشود می‌تواند نسخه‌های متفاوت و جذاب از این محصول را به بازار عرضه کند.

کد خبر: ۹۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha