۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
۱۴ سند ارتقای بهره وری بخش‌های اقتصادی آماده تصویب دولت
رئیس سازمان ملی بهره وری خبر داد

۱۴ سند ارتقای بهره وری بخش‌های اقتصادی آماده تصویب دولت

پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران، از آماده سازی ۱۴ سند ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی برای تصویب به هیات وزیران خبر داد.

به گزارش بازار، فاطمه پهلوانی در مراسم روز ملی بهره وری که در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: مساله مهم ما در کشور، شکل گرفتن نظام مدیریت بهره وری است و در نظام اداری ما باید بهره وری برای همه مدیران نقش گذاری شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: ۵۵ سال پیش، ایران همزمان با کشورهای کره، ژاپن و مالزی به عضویت سازمان آسیایی بهره وری درآمد، اما با ۳۰ سال تأخیر در سال ۱۹۹۰ میلادی سازمان ملی بهره‌وری را در کشور تاسیس کردیم که این  امر خسران بزرگی بود که باید با ایجاد نهضت ملی بهره وری جبران شود.

وی اضافه کرد: شبکه ملی بهره‌وری فروردین امسال افتتاح شد که یک پرتال تعاملی است که همه ارگان‌های ذی نفوذ در بهره وری در آن گرد هم می‌آیند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: پروژه شبکه ملی بهره وری ما در حال حاضر در کشورهای عضو APO به عنوان یکی از شاخص ها، مطرح است.

پهلوانی افزود: بهره وری یکی از سه جزء مهم تشکیل دهنده رشد اقتصادی کشور در کنار سرمایه و اشتغال است، کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به دنبال ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود هستند و این مهمترین وظایف نظام اقتصادی کشور است.

وی گفت: بیشتر سرمایه‌های بزرگ نزد شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است و اهمیت پرداختن به بهره‌وری در این دو بخش امری ضروری است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: این سازمان از سال ۹۷ که راهنمای اجرای گام به گام استقرار چرخه ملی بهره وری را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد، تا امروز سماجت جدی در این حوزه داشته است.

وی ادامه داد: ۱۴ سند بخشی برای تصویب در هیئت دولت آماده شده است که راهکار ارتقای بهره وری در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

پهلوانی گفت: در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه مدونی برای ارتقای بهره‌وری دنبال شده است و شرکت راه‌آهن از همه ظرفیت‌ها خصوصا در حوزه نیروی انسانی استفاده کرده است، بازنشستگان فراخوان داده شده‌اند و در کنار کارشناسان قرار گرفته‌اند و این منطبق بر اصول بهره وری است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران افزود: در وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل برای تدوین برنامه ارتقای حمل و نقل مشکل کمتری داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال عملیاتی کردن طرح نشان ملی بهره‌وری را دنبال می‌کنیم، گفت: در هفته دولت دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه بهره وری و استقرار چرخه بهره‌وری معرفی می‌شوند و در سال‌های بعد تعیین دستگاه برتر بر اساس شاخص‌های دستیابی به زیربخش‌های بهره‌وری خواهد بود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزود: در دهه فجر امسال بنگاه برتر به عنوان پیشرو در بهره‌وری معرفی می‌شود.

کد خبر: ۹۰٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha