۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
پمپ بنزین ها تعطیل نمی‌شوند/  این شایعات کرونا زده...
شهروندان نگران سهمیه سوخت خود نباشند

پمپ بنزین ها تعطیل نمی‌شوند/ این شایعات کرونا زده...

سخنگوی شرکت پخش و پالایش می گوید: در روزهای آینده هیچ پمپ بنزینی تعطیل نخواهد شد و بهتر است که مردم به شایعات توجه نکنند.

بازار – کمتر از ۴ ماه بعد از سهمیه بندی بنزین، دوباره صف های طولانی به پمپ بنزین بازگشتند. اما این بار نه از ترس گرانی، بلکه  نگرانی نسبت به تعطیل شدن پمپ بنزین ها بسیاری از مردم را راهی جایگاه های سوخت کرد. البته سخنگوی شرکت پخش و پالایش این شایعات را رد کرده  و می گوید که در روزهای آینده نیز هیچ پمپ بنزینی تعطیل نخواهد شد و بهتر است که مردم به شایعات توجه نکنند. او همچنین از مردم خواست که بدون هیچ گونه نگرانی طبق روال معمول در طول مدت شبانه روز به جایگاه های سوخت مراجعه کرده و بنزین مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کرونا مصرف بنزین را بیشتر کرد

سرانه مصرف بنزین از حدود ۸۰ میلیون لیتر در ابتدای اسفند به ۷۲ میلیون لیتر در روزهای گذشته رسیده است. انتشار ویروس کرونا که در روزهای گذشته منجر به افت ۱۰ درصد مصرف بنزین شده بود، این‌بار اسباب شلوغی جایگاه های سوخت را فراهم کرد. بر اساس آنچه وزیر بهداشت اعلام کرده پمپ بنزین ها می توانند ۸۰۰۰ نفر رابه ویروس کرونا مبتلا کنند. سطح بالای آلودگی در پمپ بنزین ها حتی محمد جواد آذری جهرمی  وزیر ارتباطات را هم وادار به واکنش کرد و در تویتی مراکز بهداشتی، پمپ بنزین ها و سوپرمارکت آلوده ترین نقاط در کشور دانست. اما در حالی سطح بالای آلودگی در جایگاه های سوخت موجی از نگرانی در کشور ایجاد کرده که جایگاه داران سوخت از بی توجهی وزارت بهداشت و وزارت نفت در تامین مواد ضدعفونی کننده و دستکش یکبار مصرف گله می کنند بی توجهی که صدای اعتراض مسئولان شرکت پخش را هم درآورده است. کاهی هم پیشتر به بازار گفته بود که شرکت پخش و  شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی کشور طی نامه‌ای به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهان تامین مواد شوینده و بهداشتی برای جایگاه های سوخت نامه شده است اما تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

بی اعتمادی عمومی به گفته‌های دولتمردان

هرچند که مسئولان وزارت نفت خبر تعطیلی پمپ بنزین ها به دلیل انتشار شیوع ویروس کرونا را تکذیب کرده اند، اما بسیاری از مردم می‌گویند اعتمادی به حرف های دولتمردان ندارند. محمد  در اینباره به بازار می گوید: ساعت صفر ۲۴ آبان در حالی بهای بنزین به یکباره به ۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد که مسئولان در روزهای قبل تر از آن اعلام می‌کردند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند. به گفته او، اعتماد عمومی به گفته های مسئولین از بین رفته است.

در این میان هستند کارشناسانی که معتقدند دولت باید به فکر بازسازی رابطه خود با مردم باشند. سطح پایین اعتماد نهادی بین مردم و حاکمیت باعث شده که مردم حرف‌هایی را که از دولتمردانشان می‌شنوند، باور نکنند و تسلی‌های مسوولان و گفته های‌آنها نگرانی‌هایشان را برطرف نسازد.

کد خبر: ۸٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
      0 0
      دوتا حالت بیشتر نداره یا شایعه راه انداختن که تکذیب کنن و حرفاشون درست از آب درادو و اعتماد مردمو دوباره بدست بیارن یا مثل بنزین خبر واقعیه اما درز پیدا کرده و میخان مردمو غافلگیر کنن