۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
قیمت گذاری خودرو با دلار تاسف آور است
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو:

قیمت گذاری خودرو با دلار تاسف آور است

بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت: با وجود افزایش ۱۴ درصدی قیمت خودرو خریداران از مشکلات و پایین بودن کیفیت خودروهای تحویلی گله مندند.

به گزارش بازار، دبیر انجمن قطعه سازان در پاسخ به این معضل ضمن اظهار ناراحتی از این مسائل گفت: ۸۰ درصد قیمت خودرو از مواد اولیه شامل آهن، مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی است که قیمت این مواد خارج از کنترل ماست و توسط دست آزاد بازار و یا بورس تعیین می شود.

مازیار بیگلو به افزایش ۲۵ درصدی قیمت آهن در بورس اشاره و تاکید کرد: این افزایش مواد اولیه لاجرم اثر خود را روی ۸۰ درصد تشکیل دهنده قیمت خودرو خواهد گذاشت. وی قیمت گذاری دستوری را موجب کاهش انگیزه های قطعه ساز بیان کرد و گفت: این امر باعث از دست رفتن توان مالی قطعه ساز می شود و این مسئله بر روی کیفیت خودرو و در نتیجه نارضایتی مشتریان می شود.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو از حمایت این مجموعه از آزادسازی ورود خودرو به کشور به عنوان فاکتوری در پیشگیری از آشفتگی بازار خبر داد و گفت: ورود خودرو تاوان کم کاری مجموعه ها و خودروسازان است و مردم نباید به دلیل ناکارآمدی خودروسازان و قطعه سازان حقوقشان تضیع شود. وی گفت علاوه بر این ورود خودرو باعث ایجاد رقابت می شود و این موضوع می تواند در افزایش قیمت قطعات و خودرو ها تولید موثر داشته باشد.

مازیار بیگلو قیمت گذاری محصولات صنفی به ویژه خودرو با دلار را تاسف آور خواند و گفت هر چند مواد اولیه تولیدات خودرو از منابع داخلی تامین می شود اما قیمت گذاری آن ها در بازار بورس کالا بر مبنای قیمت دلار جهانی تعیین می شود. وی خواهان ورود مجلس به این مشکلات و برطرف کردن موانع تولید محصولات خودرویی شد.

کد خبر: ۸۹٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha