۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
بازوهای رباتیک آرایشگر رونمایی شد
«بازار» گزارش می دهد

بازوهای رباتیک آرایشگر رونمایی شد

اولین ربات آرایشگر از سوی یک شرکت انگلیسی رونمایی شد؛ این بازو رباتیک EE نام داد و با استفاده از چندین حسگر حرکتی و نمایشگر کوچک از راه دور کنترل می شود.

سیران خانعلی زاده؛ بازار بازو های صنعتی یا بازو های رباتیک ماشین هایی هستند که برای مدیریت یا کنترل مواد بدون ایجاد تماس مستقیم استفاده می شوند؛ در اصل از این فناوری ها برای کنترل اشیا رادیو اکتیو یا زیستی خطرناکی طراحی شده اند که کنترل آنها برای انسان محدودیت های را به همراه دارد؛ اما اکنون این ماشین های سرگرم کننده و در عین حال بسیار کاربردی نقش های اجتماعی بیشتری را پذیرفته اند و به عنوان  آشپز، نقاش، طراح لباس و غیره پا به عرصه گذاشته اند چرا که هم از دقت بالایی برخوردار  هستند و اینکه قانون محدودیت مکانی را از میان برده اند.

گفتنی است، جدیدترین حوزه ای که این بازوهای رباتیک به آن ورود کرده اند صنعت آرایشگری و  زیبایی است که از سوی کمپانی رباتیک The Mill اجرایی شده است؛ این آرایشگر هوشمند EE   نام دارد و اولین بازوی سلمانی دنیا محسوب می شود. این فناوری قادر است مانند یک آرایشگر حرفه ای ریش و سبیل مشتری های خود را اصلاح کند بدون اینکه به مشتری خود آسیب برساند.

بازوهای رباتیک آرایشگر رونمایی شد

آنچه این بازوی رباتیک را منحصر به فرد ساخته است، قابلیت کنترل از راه دور بودن توسط یک آرایشگر واقعی و حرفه ای است؛ به عنوان مثال اگر یک مشتری تمایل داشته باشد می تواند آرایشگر خود را از بین کاربلدترین سلمانی در سراسر دنیا انتخاب کند و از یک تجربه تکرار نشدنی لذت ببرد؛ جالب تر اینکه، حرکت این بازوی رباتیک بسیار دقیق بوده به طوری که بینندگان با دیدن آن می توانند تنفس یک سلمانی واقعی را حس کنند.

بازوی Robot Barber EE، دارای دستی کاملاً مکانیکی طراحی شده است که قادر است تیغ و آینه را در دست خود نگه دارد و با ظرافت هرچه تمام تر صورت یک انسان را بدون ایجاد خراش و یا زخم اصلاح کند؛ حرکات این بازو از یک الگوی دقیق پیروی می کند و با استفاده از پنج نشانگر ردیابی و پیشرفته ترین فناوری ضبط حرکت  عمل می کند.

تمامی فرایند از طریق یک مانیتور کوچک و چندین حسگر اجرایی می شود؛ برای شروع تنها کافی است که شخص آرایشگر دستکش های متصل به حسگرهای حرکاتی و حسگرهای انتقالی را بپوشد و سپس از سوی دیگر تمامی حرکات ریز و درشت بازوی رباتیک را کنترل کند؛ تمامی حرکاتی که شخص آرایشگر انجام می دهد در سریع ترین زمان ممکن و در زمان واقعی به بازو انتقال داده می شود.

بازوهای رباتیک آرایشگر رونمایی شد

به گفته تیم طراحی این بازو، به منظور ایجاد سرعت حداکثری و کاهش تاخیر در انتقال داده ها از طریق حسگرهای انتقال دهنده و گیرنده از شبکه پر سرعت ۵G استفاده شده است که  به صورت بلادرنگ دستورات منتقل شده و موقعیت بازو را با صدها ضربه در ثانیه به روز رسانی می کند.

ناگفته نماند، این فناوری با دقت حداکثری  یک دهم میلی متر، ردیابی در زمان واقعی و کنترل دقیق رباتیک به یکی از سریعترین ماشین های موجود در دنیا تبدیل کرده است که از نظر سرعت و دقت همسان با بازوهای رباتیک استفاده شده در جراحی های عمیق است.

البته لازم به ذکر است، تیم طراحی این بازو در نظر دارد میزان فعالیت آن را به سایر جنبه های زیبایی و آرایشی از جمله کوتاه کرده مو، آرایش صورت و غیره ارتقاء داده تا مشتری های کشور های در حال توسعه بتوانند از خدمات سالن های حرفه ای و پیشرفته بهره مند شوند.

کد خبر: ۸۹٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha