۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
تولید ۴۵۰ هزار تنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبرداد؛

تولید ۴۵۰ هزار تنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر

تبریز- رئیس سازمان امور عشایر ایران از تولید ۴۵۰ هزار تنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهپور علایی مقدم، ظهر امروز جمعه در جمع مدیران عشایر آذربایجان شرقی در محل استانداری، عشایر را انسان‌هایی دوستدار طبیعت و مهربان معرفی کرد و ادامه داد: بدون شک، نقش عشایر در تحقق توسعه پایدار، نقشی مهم و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: بسیاری از عشایر کشور، خواستار استفاده از آب مجازی برای کاهش فشار بر سفره‌های زیرزمینی منابع آبی هستند که خوشبختانه برنامه ریزی‌های مناسبی در این زمینه آغاز شده است.

وی تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر را یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های سازمان امور عشایر ایران دانست و ادامه داد: با اتحادیه مرکزی نیز در این زمینه، هماهنگی‌های بسیار موثری انجام شده است.

علایی مقدم با اشاره به تولید ۴۵۰ هزارتنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر ابراز کرد: محصولات تولیدی این عزیزان باید برندسازی شده و با افراد که از نام و برند عشایر، سواستفاده می کنند برخورد شود.

وی همچنین از وجود بیش از هشت هزار گونه گیاهان دارویی در مناطق عشایری کشور خبر داد و افزود: متاسفانه آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت در زمینه تامین نیاز داخل و همچنین صادرات به سایر کشورها استفاده نکرده ایم.

به گفته وی، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب عشایر، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر در روزهای آتی به استان تخصیص می‌یابد و در ماه‌های آتی نیز ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

کد خبر: ۸۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha