۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
رشد مصرف برق در ۲ ماه اخیر، بیش از ۲۰ درصد
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

رشد مصرف برق در ۲ ماه اخیر، بیش از ۲۰ درصد

متولی زاده، مدیرعامل توانیر گفت: در دو ماه نخست سال، رشد مصرف برق به بیش از ۲۰ درصد رسید که این افزایش مصرف در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، بی سابقه بوده است.

به گزارش بازار، محمد حسن متولی زاده، افزود: هزار و ۵۰۰ مگاوات از افزایش مصرف برق مربوط به رمز ارزهاست که بخش عمده‌ای از افزایش مصرف را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: البته روشن شدن چاه‌های کشاورزی، گرمای زودرس در دو ماه اخیر و همچنین فعالیت صنایع و تولید، از دیگر دلایل افزایش رشد مصرف برق است.

مدیرعامل توانیر گفت: همزمان بدلیل کمبود بارش‌ها ذخیره آب سدهایی که نیروگاه برق آبی دارند نیز حدود ۵۰ درصد کاهش دارد که باعث می‌شود برق تولیدی از این نیروگاه‌ها نیز کمتر شود.

متولی زاده افزود: تعادل عرضه و تقاضای برق به میزان زیادی به هم خورده و از مردم خواهش می‌کنیم که امسال هم مانند سال‌های گذشته با صنعت برق همراهی کنند تا مانند سال‌های قبل، تابستان را به خوبی پشت سر گذاریم.

وی ادامه داد: در مانور امروز، هدف شناسایی و برخورد با مراکز استخراج رمز ارز غیر مجاز است، چون مراکز مجاز به فعالیت، در این ایام از مدار خارج می‌شوند، اما تعدادی مراکز رمز ارز غیر مجاز برق زیادی مصرف می‌کنند و فشار آن به سایر مصرف کنندگان وارد می‌شود.

مدیرعامل توانیر گفت: کسانی که از این رمز ارزها استفاده می‌کنند باید در چارچوب قانون و مصوبات دولت فعالیت کنند و ما نیز کمک می‌کنیم تا آن‌ها فعالیت قانونمندی داشته باشند، اما کسانی که فعالیت مجاز نداشته باشند موظف هستیم با آن‌ها برخورد کنیم که هم خسارت سنگینی به مردم می‌زنند و هم خودشان متحمل خسارت سنگین می‌شوند.

متولی زاده افزود: همه شرکت‌های توزیع برق، امروز فعالیت شان را براساس گزارش‌های مردمی و اطلاعاتی که به آن‌ها می‌رسد مصرف برق رمز ارزها را محاسبه و با مجوزهای قضایی جمع آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های قبل برای صنایع و کشاورزی در فصل گرما راهکارهای تشویقی درنظر گرفتیم پارسال بیش از ۲۹۰ هزار مشترک بزرگ در این زمینه با ما همکاری کردند و امسال نیز تاکنون با ۳۵۰ هزار مشترک بزرگ تفاهم نامه همکاری امضا کردیم تا زمان اوج بار، ساعت مصرف خود را جابجا کنند.

متولی زاد تاکید کرد: در بخش ادارات دولتی نیز وزارت نیرو تصمیم گرفت وسایل سرمایشی همه ساختمان‌های اداری خود را در مناطق معتدل خاموش کند و در مناطق گرمسیر هم دمای ۲۶ درجه را در نظر گرفته و برای سایر ساختمان‌های اداری نیز تکلیف شده مصرف شان را ۵۰ درصد کاهش دهند که در این زمینه کنترل لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر گفت: بنابراین ۵ هزار مگاوات کمبود برق با این اقدامات جبران خواهد شد تا درتابستان خاموشی نداشته باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha