۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
۵۱۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تایید شدند
وزیر راه و شهرسازی:

۵۱۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن تایید شدند

اصفهان- وزیر راه و شهرسازی از تایید ۵۱۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن  به شکل همزمان در ۱۱ شهر اصفهان جمعا به تعداد پنج هزار و  ۶۹۵ واحد که با حضور عباس رضای استاندار اصفهان، احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در محل فاز ۴ شهر جدید بهارستان انجام شد، اظهار داشت: ما تلاش کردیم طرح اقدام ملی مسکن و سرمایه گذاری برای آن به یک فرایند پایدار در کشور تبدیل شود.

وی افزود: اسلوب کار در بخشهای مختلف طرح اقدام ملی مسکن باید به نوعی رعایت شود که بناهای ماندگار، با استحکام، مفرح و مفید برای زندگی با آرامش مردم تهیه شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح «شهرهای جدید» توسط مرحوم سراج الدین کازرونی وزیر مسکن و شهرسازی وقت در سال ۷۰ و در ارتباط با پاسخگویی به نیاز جامعه بنیان نهاده شد، ابراز داشت: ما در سال ۹۸ طرح ساخت تعداد ۱۷ شهرجدید را رقم زدیم و در ادامه  به رقم ۲۴ شهر در این ارتباط رسیدیم.

وی تاکید کرد: این تفکر را جریان دادیم تا سکونتگاهی که ترتیب داده شده با فعالیتهای مناسب ساخت و ساز تنها یک خوابگاه نباشد، بر این اساس ساخت هفت شهر جدید در همین هفته در چند استان کشور آغاز شده است که پاسخ به نیاز کلان شهرهاست.

اسلامی اضافه کرد: باید سازو کارهای اجرایی و کاری در طرح اقدام ملی مسکن را به نوعی بنیان نهیم که کارهای ساخت و ساز به موقع و با اسلوب استاندارد پیش برود.

جانمایی نامناسب طرح مساکن مهر
اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در طرح مساکن مهر نه تنها جانمایی و سنجش تقاضا انجام نشده بود بلکه انعقاد قراردادهای ثابت با پیمانکاران موجب بروز مشکلات مختلف و مانع پیشرفت بود.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم با بازنگری در این شیوه ها، الگویی ماندگار طراحی شود که همواره پاسخگوی زمان و نیاز مخاطب در طول سالهای آینده نیز باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت شناخت جامعه هدف برای طرح هایی مانند مسکن ملی گفت: از دو میلیون و چهارصدهزار نفری که برای طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کردند غربالگری برای شناخت واجدان شرایط انجام و حدود ۵۱۰ هزار نفر تأیید شدند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: ما ظرفیت معیشتی متقاضیان را در طرح اقدام ملی مسکن مدنظر قرار داریم و بر این اساس سطح درآمد و شغل افراد برای ما کاملامشخص است و برنامه ریزی منطبق با اطلاعات موجود در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مردم به نوعی که خود افراد به شکل گروهی ساخت و ساز مساکن را سلیقه خود منطبق بر ضوابط ملی پیش ببرند مدنظر داریم که این امر پتانسیل ماندگار پیش‌برنده ما در این بخش است.

اهدای اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن ملی به سازندگان
اسلامی گفت: تلاش می کنیم سهم بانکی طرح اقدام ملی مسکن را در شورای پول و اعتبار را ۳۰۰ میلیون تومان برسانیم و بر این اساس نسبت وام به قیمت تمام شده را برای سازندگان به بیش از ۵۵ درصد رسانیم.

وی درباره درخواست استاندار اصفهان برای آسفالت و بهسازی جاده اتوبان کاشان به اصفهان ابراز کرد:  ما همواره مشکلات با شرکت سرمایه گذار داریم که وعده عمل نکردنی می دهند و حتی قصد تسویه حساب با پیمانکار این پروژه را داشتیم امیدواریم زودتر آسفالت را انجام دهند.

بازطراحی محور مرق - مهیار
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: محور مرق -  مهیار در  جنوب اصفهان باید مطابق با ترافیک شهر بهارستان بازطراحی شود.

گفتنی است در این مراسم عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در بهارستان  آغاز و وزیر به شکل تلفنی دستور شروع عملیات اجرایی طرح مسکن ملی در دیگر شهرهای استان را نیز صادر کرد.

کد خبر: ۸۹٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha