۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
هوندا چهره جدید به خود گرفت| سیویک به دنبال جذب مشتری
اختصاصی «بازار»

هوندا چهره جدید به خود گرفت| سیویک به دنبال جذب مشتری

نسل جدید سیویک برپایه فلسفه طراحی جدید خودرو کوچک تولید شده، این خودرو پر فروش‌ترین محصول ژاپنی در بازارهای آمریکا است.

بازار؛ گروه خودرو: هوندا سیویک یکی از خودروهای خاص ژاپنی است که حدود ۵ دهه پیش برای اولین بار به خط تولید راه یافت. از سال ۱۹۷۳ تاکنون بیش از ۱۲ میلیون دستگاه سیویک در ایالات متحده شماره‌گذاری شده است.
این خودرو موفق ژاپنی در لیست ۴۸ خودرو سواری پرفروش آمریکا قرار دارد. زیرا شرکت هوندا از این مدل طی پنج سال گذشته بیش از ۱.۷میلیون دستگاه به فروش رسانده است. یکی از جذاب‌ترین نسل‌های سیویک نسل دهم آن بود که سال ۲۰۱۵ به جهان معرفی شد.
 اگرچه نقدهای بسیاری نیز به نسل دهم این خودرو وارد بود، اما نسل جدید آن به خوبی تمام نقدهای منفی نسل گذشته را از میان بر می‌دارد. طی هفته گذشته هوندا از نسخه تولیدی نسل یازدهم سیویک به صورت رسمی رونمایی کرد. هرچند که در اواخر سال ۲۰۲۰ پیش نمایشی از آن داشت. نسخه جدید سیویک بر پایه فلسفه طراحی جدید خودرو کوچک شکل گرفته که به تعبیر هوندا به معنی تاکید هر چه بیشتر بر سادگی و عملکردی بودن است.
با نگاهی به استایل کلی و به‌ویژه نمای جلوی خودرو، تصویری آشنا از مدل‌های قدیمی سیویک را می‌توان مشاهد کرد. به عبارت دیگر طراحان با تغییر سبک طراحی، از فرم‌های گرد و ارگانیک نسل قبل به حجم و پیکره‌ای هندسی و یا اصطلاحا خشک و زاویه‌دار رسیده‌اند.
زیرا سعی داشتند تا انتقاداتی که به استایل نسل قبلی می‌شد را تا حد زیادی رفع کنند. رشد جزیی ابعاد کلی خودرو در کنار ستون‌های A خوابیده‌تر، باعث شده تا طول کلی آن بیشتر از آنچه هست به نظر آید. این طراحی در کنار راحتی بیشتر سرنشینان، کمک بیشتری به زیبایی سیویک به ویژه در نمای جانبی می‌کند. خط کمر(خط طولی افقی جداکننده سطح بدنه از شیشه در نمای جانبی) در نسل جدید اندکی پایین تر آمده است.
نتیجه این سبک طراحی سطح شیشه بیشتر در این نما بوده و این یکی از مشخصه‌های بارز نسل‌های قدیمی سیویک و آکورد است که این بار در نسخه جدید شاهد آن هستیم. در داخل کابین نیز استفاده از فرم‌ها و المان‌های افقی در طراحی داشبورد به ویژه طراحی دریچه‌های خروجی هوا، فضای وسیع‌تر را مقابل دید شما می‌گذارد.
 در نسخه‌های اسپرت، EX و LX یک نمایشگر ۷ اینچی در بخش بالایی کنسول میانی تعبیه شده است. اما در مدل تورینگ جلوآمپر تمام دیجیتال ۱۰.۲ اینچی به همراه نمایشگر ۹ اینچی میانی نمایی مدرن و جذاب‌تر را به نمایش می‌گذارد.
مهندسان هوندا برای نسخه فول آپشن سیویک از سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو استفاده کرده‌اند که فضایی همانند سالن کنسرت را برای سرنشینان به وجود می‌آورد. هوندا برای مدل‌های LX و اسپرت از موتور دو لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر ۱۵۸اسب‌بخاری استفاده می‌کند. اما نسخه‌های تورینگ و LX یک موتور چهارسیلندر ۱.۵لیتری توربوشارژ ۱۸۰اسب‌بخاری دارند.
همچنین بد نیست بدانید که نسخه پرفورمنسی سیویک موسوم به تایپ-آر تا اواخر سال جاری میلادی به جهان معرفی خواهد شد. در نسل جدید تایپ-آر طبق آنچه خودروسازی هوندا اعلام کرده، احتمال دارد پیشرانه دولیتری توربوشارژ تا ۳۷۰اسب‌بخار افزایش توان داشته باشد.
خبر خوش دیگر برای علاقمندان و مشتریان تایپ-آر این است که از گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک استفاده خواهد شد. در نسل جدید سیویک با استفاده از دوربین مرکزی و ۸ سونار سنسور تمام شرایط به ECU گزارش و منطبق بر آن رانندگی ایمنی را فراهم می‌آورد.
همچنین سیستم‌های چون سامانه‌های ترمز اضطراری خودرو در سرعت‌های پایین، دستیار ترافیکی و سامانه جلوگیری از خطای حرکتی در موقعیت دنده عقب و برخی امکانات دیگر برای سهولت رانندگی در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۸۹٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha