۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
 زنجان در صنعت فولاد خودکفا شده است/ صادرات به ۱۷ کشور
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان در صنعت فولاد خودکفا شده است/ صادرات به ۱۷ کشور

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه استان زنجان در صنعت فولاد خودکفا شده است، گفت: طی هر سال بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد در این استان تولید می شود. 

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال گذشته بزرگترین واحد ذوب فلزات کشور در زنجان به بهره برداری رسید، گفت: این طرح با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید. 

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحد ذوب چرخه این صنعت در استان تکمیل شد، اظهار کرد: با بهره برداری این واحد تولیدی  بیش از ۴۲ درصد تولید فولاد کشور در استان زنجان انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه این استان در صنعت فولاد خودکفا شده است، گفت: در سال بیش از ۴.۵ میلیون تن فولاد تولید می شود. 

فغفوری با بیان اینکه با فعال شدن واحدهای تولیدی فولاد تعطیل اشتغال در استان افزایش یافته است، ابراز داشت: فولاد استان به ۱۷ کشور صادر می شود. 

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید صنعت فولاد در سطح کشور جایگاه خوبی دارد، افزود: واحدهای تولیدی فولاد استان با ظرفیت بسیار خوبی فعالیت می کنند و این استان در تولید و صادرات فولاد در سطح کشور رتبه خوبی دارد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: در سالجاری هم با فعال شدن چند واحد تولیدی تعطیل ذوب در استان اشتغال این بخش متحول می شود.

کد خبر: ۸۹٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha