۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
پشتیبانی‌ و مانع زدایی‌ از تولید بخش کشاورزی با طرح تقویت امنیت غذایی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

پشتیبانی‌ و مانع زدایی‌ از تولید بخش کشاورزی با طرح تقویت امنیت غذایی

سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در حال حاضر با بروکراسی پیچیده‌ای درگیر هستند که باید با اجرای طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی تسهیل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی، در خصوص تصویب کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای پشتیبانی‌ و مانع زدایی‌ در حوزه کشاورزی است تا راه‌کارها در این زمینه اجرایی شوند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فصل اول طرح تقویت امنیت غذایی در جهت بهبود ساختارها برای پشتیبانی و مانع زدایی و فصل دوم آن در راستای بهبود و تسهیل فرآیندهای بخش کشاورزی تدوین شده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، گفت: در قالب طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، اموراقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و اعضای مجمع صنفی تشکیل می‌شود.

سعیدی ادامه داد: پس از اجرایی شدن طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در شهرستان‌ها شورای تحت عنوان شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تشکیل می‌شود و بسیاری از چالش‌هایی که کشاورزان با آن درگیر می‌شوند را در خود شهرستان تسهیل و تعیین تکلیف می‌کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بهبود فرآیندها اصلاحاتی در حوزه بیمه کشاورزی صورت می‌گیرد، افزود: بر اساس طرح تقویت امنیت غذایی سازمان تجارت کشاورزی شکل می‌گیرد تا متولی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مشخص شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه یکی از اهداف طرح تقویت امنیت غذایی چابکسازی مجموعه‌ها جهت تسهیل در فرآیندهای کشاورزی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در حال حاضر با بروکراسی پیچیده‌ای درگیر هستند که باید با اجرای طرح مذکور تسهیل شود.

کد خبر: ۸۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha