۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
خارجی ها مشتاق تورگردانی در ایران هستند/ نگاه درجه چندم به گردشگری
در گفتگو با بازار؛

خارجی ها مشتاق تورگردانی در ایران هستند/ نگاه درجه چندم به گردشگری

ساری- یک فعال صنعت گردشگری مازندران و تنها نماینده ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا گفت: تورگردانان و شرکت های خارجی مشتاق برگزاری تورهایی به مقصد ایران هستند.

سجاد شالیکار در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر با بازارهای بین المللی در دوره رکود حاصل از کرونا اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از شرکت های گردشگری و سیاست گذاران تصور درستی از اقدامات و فعالیت های ایام بحران و رکود ندارند و این موجب تصاحب بازار ایران توسط مقاصد رقیب از جمله همسایگان خواهد شد.

وی معتقد است: بازاریابی یک سرمایه گذاری و فعالیت مستمر و پیوسته بوده که نتایج آن در آینده تبلور پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمان رکود همه جانبه در صنعت گردشگری دنیا بهترین فرصت ایران برای اجرای تورهای آشناسازی از طریق صدور ویزای تجاری برای فعالین بین المللی گردشگری و شرکای تجاری تورگردانان، معرفی ایران از طریق شبکه های اجتماعی، برگزاری وبینار های تخصصی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای ارتقای محصولات و خدمات گردشگری است.

این فعال گردشگری که به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه بین اللمی گردشگری فتیور اسپانیا دارای غرفه است، افزود: حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان و مدیران شرکت های گردشگری کشورهای اسپانیا، پرتغال، اروگوئه و مولداوی در وبیناری که با هدف معرفی ظرفیت ها و خدمات گردشگری ایران پیش ازنمایشگاه برگزار شد، نشانگر اشتیاق تورگردانان و شرکتهای خارجی برای برگزاری تورهای به مقصد ایران است.

شالیکار تصریح کرد: گردشگری یک صنعت اقتصادی و فرهنگی است که ضریب اشتغالزایی بالایی دارد، به همین دلیل کشورهای دنیا با برنامه ریزی صحیح به دنبال افزایش رقابت پذیری خود هستند.

وی یادآور شد: متاسفانه در ایران نگاهی تفریحی و درجه چندم به این صنعت وجود دارد و به دلایل فراوانی از قبیل عدم اولویت دهی در سیاست گذاری ها و امنیت پایین سرمایه گذاری در این صنعت، سرمایه موثر لازم برای رشد پایدار، هدفمند و مستمر این صنعت شکل نگرفته است.

شالیکار امیدوار است با حضور موفق شرکت رادسفر در نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا، امکان میزبانی شایسته از مشتاقان فرهنگ و تمدن ایران فراهم آید.

به گزارش بازار، نمایشگاه فیتور اسپانیا یکی از نمایشگاه های برتر بین المللی گردشگری دنیاست که به دلیل همه گیری کرونا با تاخیر در تاریخ ۱۹ می مصادف با ۲۹ اردیبهشت آغاز شده است.

کد خبر: ۸۹٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha