۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۲
کیا استینگر قوی تر شد
دعوت چالش موتور کره‌ای از رقبا  

کیا استینگر قوی تر شد

کیاموتورز فست‌بک اسپرت یعنی استینگر را در سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییر قرار داد، در این تغییرات از یک پیشرانه ۲.۵لیتری برای افزایش قدرت استفاده کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: استینگر به عنوان سدان فست‌بک اسپرت کیاموتورز در سال ۲۰۱۷ به جهان معرفی شد. استینگر اوج شاهکار طراح معروف و خلاق این خودروساز کره‌ای یعنی پیترشرایر و بخش فنی آن ماحصل تلاش‌های بی‌وقفه آلبرت بیرمن بود. استینگر که آگوست سال۲۰۲۰ دستخوش تغییرات طراحان کیاموتورز قرار گرفت.
با فیس‌لیفت جزئی مواجه شد تا ویژگی اسپرت بودن این سدان فست‌بک را دوچندان کند. اما نسخه‌های جدید استینگر به پیشرانه‌های جدید و به‌روز شده مجهزشده است. یکی از موتورهای جدیدی که نیروگاه این سدان فست‌بک را تشکیل می‌دهد، موتورچهارسیلندر ۲.۵لیتری جدید خانواده اسمارت-استریم است.
هرچند که مانند نسخه‌های قبل پیشرانه‌های تتا۲ و لامبدا۲ در اختیار مشتریان قرار دارد. اما پیشرانه جدید اسمارت-استریم با افزایش حجم نسبت به تتا۲ و نصب سیستم پرخوران قدرت بالاتری را فراهم می‌آورد. موتور ۲.۵لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها حداکثر توان خروجی را به ۳۰۰اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۴۲۲نیوتون‌متر می‌رساند. یکی از مزایایی قرارگیری پیشرانه اسمارت-استریم برای استینگر، توان و گشتاور بالایی است که نیازهای مالکان این خودرو اسپرت را به خوبی برطرف می‌سازد. زیرا استینگر رقیب سرسختی برای سدان‌های پرقدرت آلمانی بوده و با این پیشرانه می‌تواند به راحتی ژرمن‌ها را به چالش بکشد.

کد خبر: ۸۹٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha