۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
سال های طلایی، پیش روی بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

سال های طلایی، پیش روی بازار سرمایه

باتوجه به فاکتورهای متعدد به نظر می رسد، دو سال طلایی پیش روی بازار سرمایه باشد اما صبر، تحلیل، مدیریت سرمایه از مهمترین اولویت‌ های هر سرمایه ­گذاری به منظور کسب بهترین عایدی است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، با در نظر گرفتن رشد فلزات اساسی و کامودیتی‌­ها، بهبود شرایط عمومی اقتصادی، آزاد شدن منابع بلوکه شده ایران، کم شدن اثرات شرایط کرونایی بر جوانب اقتصادی و دلایل مثبت دیگر، همچنین حرکت کشور به سمت تولید محور شدن، در میان مدت و بلندمدت بازارسرمایه سقف­‌های قبلی خود را فتح می کند.

فریادرس، کارشناس بازارسرمایه ضمن بیان مطلب بالا و با اشاره به تاثیر مذاکرات وین اظهار کرد: این روزها با گذشت ۹ ماه از شروع روند نزولی و فرسایشی شدن شرایط برای سهامداران، محل سوال است که با از سرگیری توافق و گشایش احتمالی نفتی و بانکی و آزاد شدن تدریجی بخشی از منابع بلوکه شده ایران، شاخص های بازارسرمایه در چه مسیری قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: باتوجه به فاکتورهای متعدد به نظر می رسد، دو سال طلایی  پیش روی بازارسرمایه باشد اما صبر، تحلیل، مدیریت سرمایه از مهمترین اولویت‌ های هر سرمایه ­گذاری به منظور کسب بهترین عایدی است.

این استاد دانشگاه به نوسانات قیمت دلار اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد در چنین شرایطی و با کاهش انتظارات تورمی، از رشد قیمت دلار به سطوح ۲۴ هزار تومان به بالا جلوگیری شود؛ البته این روزها شاهد نزول قیمت دلار به قیمت­ های بین ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان هستیم، اما با توجه به شکل­ گیری الگوی هارموینک کرب در تایم فریم ویکلی در چارت دلار و به رغم رسیدن اخبار مثبت بیشتر از وین و نزدیک­تر شدن به موعد انتخابات (که عمدتا بازارهای موازی در این برهه به یک ثبات نسبی می­رسند)، بعید به نظر می رسد دلار به­ علت اهمیت بعد روانی در دید دولت، سرمایه­ گذاران و مردم به زیر سطح ۲۱ هزار تومان بیاید و انتظار داریم از نظر تکنیکال سطوح حمایتی ۲۰ هزار تومان ترمز کاهش قیمت دلار را بکشد.

فریادرس، دلار و تورم را پیشران­ های اصلی در رشد­های اخیر بازار سرمایه دانست و افزود: اگر مساله کوتاه مدت اثرپذیری بازار سرمایه از توافق جدید را کنار بگذاریم، انتظار رشد تولید و در پی آن رشد دماسنج­ های بورسی را خواهیم داشت، ضمن اینکه باید دقت کرد حتی با رفع تحریم­ ها کماکان مشکلات اقتصادی عدیده ­ای وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارند و مساله تولید، موضوع اصلی حال حاضر کشور است و این مهم بر روی بازار سرمایه و شرکت­ های بزرگ­تر اثر مستقیم خواهد داشت.

وی بیان کرد: از طرفی گزارش­ های ارسالی به کدال، حاکی از این مساله است که روند سودسازی شرکت ­های اصلی بازار بسیار مناسب هستند. دقت به قیمت های جهانی و البته مسایل مربوط به بودجه دولت در دو سال آتی، می ­تواند نوید بخش بازاری خوب برای اهالی بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازارسرمایه توضیح داد: به طور مثال مس در بازار فلزات لندن به بالای مرز ۱۰ هزار دلار در هر تن صعود کرده و اهداف ١٢ و ١٥ هزار دلار برای آن پیش‌بینی می­شود. قیمت فعلی مس جهانی از کف ماه مارس سال ۲۰۲۰ تقریبا بیش از دو برابر رشد داشته که این روند سودسازی آنرا نیز در شرکت­ های اصلی داخلی نیز متحول خواهد کرد. قیمت قلع روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت به بالاترین رکورد در ۱۰ ساله اخیر صعود کرد و آلومینیوم به رکورد ۲۷۱۸ دلار سال ۲۰۱۸ نزدیک شد و آخرین بار ۲۵۳۰ دلار در هر تن معامله شد.

کد خبر: ۸۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha