۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تسهیلات ارزان قیمت ۶ درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

تسهیلات ارزان قیمت ۶ درصدی برای قالیبافان روستایی و عشایر

تبریز- رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از اعطای تسهیلات ارزان قیمت ۶ و ۸ درصدی برای فعالان و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت : در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت ۲ ساله تخصیص داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین‌زاده در نشست مشترک با مدیران اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های فرش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ماه‌های اخیر در بحث فرش انجام شده است، اظهار داشت: عناوینی همچون پایتخت فرش دستباف جهان و یا پایتخت تابلو فرش، وظیفه سنگینی را بر عهده مسوولان ملی و استانی همچنین فعالان این بخش قرار می‌دهد و این امر نیاز به توجه بیش از پیش را می‌طلبد.

وی با تشریح بخشی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال‌جاری از صنایع مهم و دارای مزیت استان اعم از فولاد، شیرینی و شکلات، صنایع ساختمانی، سرامیک و شیشه و فرش به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در بحث تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش یاد کرد.

امین‌زاده تأکید کرد: با حمایت‌های مرکز ملی فرش ایران در آینده نه چندان دور شاهد رشد خوبی در تمامی بخش‌های مرتبط با فرش استان خواهیم بود.

وی، بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهانی تاکید کرد و ادامه داد: تائید اصالت و صدور شناسنامه فرش در استان آذربایجان‌شرقی انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان صمت استان از اعطای تسهیلات ارزان قیمت ۶ و ۸ درصدی برای فعالان و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت ۲ ساله تخصیص داده شده است همچنین برای تأمین مواد اولیه و توسعه واحدها،کارخانجات، کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات می‌باشند.

وی، سرمایه‌گذاری در تولید نخ، رنگرزی و نوسازی تجهیزات از محل تسهیلات را اقدامی مهم برشمرد و تصریح کرد: اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش‌محور به‌روزرسانی شود.

امین‌زاده بر پیگیری موضوع بیمه قالیبافان از طریق سایر نهادهای مربوطه به‌ویژه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: با همکاری تمام مسوولان و تعامل اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و همراهی مرکز ملی فرش ایران این امر تا حل کامل مسأله با جدیت دنبال خواهد شد.

وی، تعریف چرخه فرش از تأمین مواد اولیه تا حضور در بازارهای جهانی و تهیه برنامه زمان‌بندی شده برای کلیه شاخص.ها را الزامی دانست و گفت: حضور در رسانه ملی و استانی با تهیه برنامه‌های کارشناسی در حوزه فرش و شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارهای مجازی نیز بستر مناسبی برای توسعه صادرات و رونق تولید فراهم می‌کند.

کد خبر: ۸۹٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha