۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارجاع لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها به کمیسیون شوراها
جهت بررسی بیشتر و رفع ابهام صورت گرفت؛

ارجاع لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها به کمیسیون شوراها

نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها اعاده شده از شورای نگهبان به کمیسیون شوراها جهت رفع ابهامات و بررسی بیشتر موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها اعاده شده از شورای نگهبان، با ارجاع آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با ۱۷۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف در خصوص این لایحه گفت: شورای نگهبان در حقیقت یک سری ابهامات و اشکالات کلی براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی گرفته و وارد مابقی موضوعات نشده است. کمیسیون به شخصه این موضوعات را بررسی کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع عوارض هرگونه عوارض براساس قانون باید بر اساس مصوبه شورای شهر باشد. شورای ترافیک شهر یا استان می تواند پیشنهاد دهنده برای شورای شهر باشد ولی تصمیم گیرنده نیست که این دارای اشکال است.

وی افزود: در ماده یک و دو لایحه مذکور که کمیسیون آن را حذف کرده، با توجه به میزان آشنایی که بنده با این موضوعات دارم در این دو مواد مشکلاتی وجود دارد که در حال حاضر شهرداری ها با آن دست به گریبان هستند لذا کمیسیون باید با دقت بیشتری به این موضوعات توجه می کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اشکالاتی که وجود دارد بهتر است که لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها به کمسیون شوراها ارجاع داده شود تا ابهاماتی که وجود دارد رفع شده و موضوعات مربوط به شهرداری ها که معضلی جدی است، اصلاح شود، همچنین دوستانی که در این خصوص نظر دارند، نظرات خود را در کمیسیون بیان کنند.

کد خبر: ۸۹٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha