۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
رتبه سوم قم در سرمایه‌گذاری؛ بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به مدار تولید
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

رتبه سوم قم در سرمایه‌گذاری؛ بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به مدار تولید

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از کسب رتبه سوم قم در سرمایه‌گذاری بین استان‌های کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۰ واحد صنعتی راکد در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود سیجانی قبل از ظهر سه‌شنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و موانع تولید قم در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران در قم باید تأمین شود، گفت: در اعطای مجوزهای جدید صنعتی، اولویت با واحدهایی است که مکمل زنجیره تولید صنعتی در قم باشند و در این زمینه کار کارشناسی و تحقیقاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث واحدهای صنعتی در قم با کمبود زمین مناسب مواجه هستیم، افزود: برای رفع این مشکل ۱۰۹ هکتار زمین توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرک صنعتی شکوهیه قم آماده‌سازی و در اختیار صنعت‌گران قرار داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی قم اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی قم پرداخت شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از مبلغ هدف‌گذاری در این زمینه پپرداخت شده است.

وی همچنین از کسب رتبه سوم قم در سرمایه‌گذاری نسبت به سایر استان‌های کشور طی سال ۹۹ بعد از استان‌های مرکزی و یزد خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی از شاخص‌های این ارزیابی است و اولویت ما در پرداخت تسهیلات بانکی، خنثی سازی تحریم‌ها با تقویت صنایع بومی و همچنین احیاء واحدهای راکد است.

وجود ۱۷۰ واحد صنعتی راکد در قم
سیجانی در ادامه از وجود ۱۷۰ واحد صنعتی راکد در قم خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این واحدها به چرخه تولید و فعالیت بازگردند که ۱۳ واحد که تملیک شده است امسال با حمایت‌های صورت گرفته به چرخه تولید بازخواهند گشت.

وی در ادامه از پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی قم طی امسال خبر داد و گفت: این تسهیلات توسط ۸ بانک عامل شامل ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت، ۲۲۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی در دو قالب سرمایه ثابت برای پروژه‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش برای واحدهای فعال در هر سه بخش پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به مدار تولید طی امسال در قم خبر داد و افزود: مصوب شده که ۲۲ واحد صنعتی ۱۴۳ میلیارد تومان، ۱۸ واحد صنعتی ۱۳ میلیارد تومان و ۶ واحد فعال در بخش گردشگری نیز ۱۱ میلیارد تومان طی دو ماه آینده تسهیلات دریافت کنند که در این مدت به آنها پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۸۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha