۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
هشدار به مالکان خودروهای دنده اتوماتیک|دوربین دنده عقب نصب نکنید
آنچه که باید مالکان خودروها بدانند

هشدار به مالکان خودروهای دنده اتوماتیک|دوربین دنده عقب نصب نکنید

آنچه که باید دانست در زمان نصب دوربین دنده عقب، اگر منبع تغذیه الکتریکی از گیربکس باشد، احتمال سوختن گیربکس اتوماتیک در زمان دنده عقب رفتن به دلیل بازگشت جریان الکتریکی وجود دارد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از معضلات پارک کردن خودرو، میدان دید عقب است. در بیشتر خودروهای وارداتی دوربین دنده عقب به صورت استاندارد جهت افزایش ایمنی و سهولت پارک برای راننده تعبیه شده است. در بازار داخل کشور نیز دوربین دنده عقب جز یکی از آپشن‌های پر طرفدار برای خرید خودرو محسوب می‌شود. برخی از خودروهای داخلی مجهز به دنده اتوماتیک، فاقد دوربین دنده عقب هستند.
مالکان خودروها با مراجعه به بازار آزاد اقدام به نصب دوربین دنده عقب می‌کنند.

نصب این آپشن روی خودرو سبب ایجاد مشکلاتی مانند معیوب شدن سوپاپ‌ها هیدرولیکی در گیربکس اتوماتیک خواهد شد. به عبارت دیگر اگر قصد نصب آپشن روی خودرو را دارید باید به نمایندگی انحصاری یا کیلینک‌های تخصصی که زمینه فعالیت آن‌ها نصب آپشن بصورت استاندارد است مراجعه کنید.
زیرا برخی از افراد تعمیرکار، به دلیل عدم دانش کافی و بروز کارهای غیراصولی را روی خودروها دارای سیستم مالتی پلکس، تغذیه منبع الکتریکی دوربین را از سلکتور یا دسته دنده گیربکس در وضعیت دنده عقب انتخاب می‌کنند. این موضع سبب بازگشت جریان الکتریکی از چراغ دنده‌ عقب به گیربکس خواهد شد. این حالت سبب دو دندگی یا سوختن گیربکس اتوماتیک خواهد شد.
گاهی نیز به دلیل ضعف عایق کاری سیم کشی در زیر صندلی و کلاف دور در با بدنه اتصالی کرده و سبب سوختن گیربکس خواهد شد. این موضوع در خودروهای چینی و وارداتی که فاقد دوربین نیز هست، صادق است.

کد خبر: ۸۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha