۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
دولت حتی یک ریال از زراندوزان مالیات نگرفته است
نماینده مردم لنجان در مجلس:

دولت حتی یک ریال از زراندوزان مالیات نگرفته است

رجایی، نماینده مردم لنجان در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه دریافت مالیات، بیان کرد: با گذشت دو ماه از سال تبصره شش قانون بودجه ۱۴۰۰ در زمینه اخذ مالیات از خانه های لوکس اجرایی نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین رجایی ریزی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تذکر من خطاب به رئیس دولت و تیم مرتبط با آن است. متاسفانه دولت آقای روحانی هیچ اراده ای برای دریافت مالیات از زراندوزان ندارد.

وی ادامه داد: براساس تبصره ۶ قانون بودجه سال گذشته، دولت مکلف شده بود که از خانه ها و خودروهای لوکس مالیات دریافت کند، اما این کار را نکرد. با این تبصره پیش بینی شده بود که ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای کشور کسب درآمد می شود، اما حتی یک ریال هم از این قشر مالیات گرفته نشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کارکنان دولت، پیش از دریافت حقوق، مالیات می دهند، بیان کرد: مالیات کمر اصناف کوچک را شکسته است، اما دولت هیچ عزمی برای دریافت مالیات از زراندوزان را ندارد.

رجایی اظهار داشت: در بودجه سال جاری، دولت نه تنها این قانون را نیاورد، بلکه دریافت مالیات از خانه های لوکس را حذف کرد و این مجلس بود که دریافت مالیات از خانه ها، باغ ویلاها و خودروهای لوکس را در قانون بودجه لحاظ کرد، با این حال تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: دولتمردان که اهل کدخدا و کشورهای غربی هستند، چرا تن به اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های لوکس که در کشورهای پیشرفته اجرا می شود، نمی دهند. دو ماه از سال گذشته اما حتی آیین نامه آن نیز تدوین و ابلاغ نشده است.

کد خبر: ۸۹٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha