۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
وجود باند فامیلی قدرت و ثروت مسلط بر صنعت فولاد کشور
نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد

وجود باند فامیلی قدرت و ثروت مسلط بر صنعت فولاد کشور

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: امروز ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می شود که بر این اساس ۵۰ میلیون تن سنگ آهن از معادن کشور استخراج می شود، از این ۵۰ میلیون تن انفال چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت درخصوص علت افزایش قیمت فولاد و سیمان گفت: در زمان طاغوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در این کشور استعمازده ناشی از نفوذ دولت خبیث انگلیس و حاکم بودن آمریکایی ها در طول دوره ای، ۵۰ باند فامیلی قدرت و ثروت تشکیل شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این باند فامیلی فرار کرد و اموال آنها به این دلیل که متعلق به بیت المال بود، به نفع بیت المال مصادره شد و دیگر فامیل ثروت و قدرتی در کشور وجود نداشت.

وی تصریح کرد: امروز ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بنابر مشاهدات عینی و نه حتی براساس اسنادی که به ما نمی دهند!؛ فامیل های قدرت و ثروتی شکل گرفته است که بیش از چند برابر آن ۵۰ فامیل دوره طاغوت است. یکی از این فامیل های قدرت و ثروت مسلط به صنعت فولاد کشور است، دیگری مسلط به نفت و پتروشیمی از طریق باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیرو است، به طوری که اگر همین الان در موبایل های خود در مورد باشگاه اندیشه ورزان جستجو کنید، می بینید چه کسانی آنجا حضور دارند و وزارت نفت در سایه تشکیل داده اند! اینجا خواهید دید که آقای نعمت زاده حاکم بر صنعت نفت و پتروشیمی کشور است.

کریمی قدوسی یادآور شد: به فردی اطلاع دادند که رئیس جمهوری جدید، برنده انتخابات خواهد بود، گفت که نگران نباشید، تا زمانی که نفت و گاز و بانک ها دست ما هستند، هیچ کاری در کشور بدون اراده ما اتفاق نخواهد افتاد! بنده زمانی فرمانده سپاه استان اصفهان بودم، سیستم اطلاعات سپاه استان براساس دستورات فردی بود که هنوز هم در صنعت فولاد استان موثر است. آن فرد کسی نبود جز شیخ عباس روحانی که به احزاب سیاسی اصلاح طلب خط دهی می کرد و امروز نیز از طریق صنعت فولاد برای یک کاندیدای خاص در انتخابات پیش رو اعتبار و پول جمع می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه براساس گزارش رسمی، امروز ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که بر این اساس ۵۰ میلیون تن سنگ آهن از معاون کشور استخراج می شود، گفت: از این ۵۰ میلیون تن انفال، چه میزانی از آن به بیت المال تعلق دارد؟

وی اضافه کرد: اختیار این انفال برعهده نظام اسلامی است که اگر ۵۰ میلیون تن سنگ آهن با قیمت هر تن ۱۵۰ دلار و با دلار ۲۰ هزار تومانی محاسبه کنیم، رقم آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. در حالی که نماینده در برابر وزیر برای اختصاص قیر مورد نیاز برای ۵ کیلومتر راه روستایی، خم و راست می شود.

کد خبر: ۸۹٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha