۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
تولید گوشت بوقلمون در قزوین ۴۰۰ تن افزایش می‌یابد
معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تولید گوشت بوقلمون در قزوین ۴۰۰ تن افزایش می‌یابد

قزوین-معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تولید گوشت بوقلمون در قزوین امسال نسبت به سال قبل حدود ۴۰۰ تن افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، حمید عزتی اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ هزار قطعه بوقلمون در مزارع سنتی و صنعتی بوقلمون استان پرورش داده شده که از این مقدار ۷۷۰ تن گوشت استحصال و به بازار عرضه شده است.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: این مقدار گوشت از ۹ واحد پرورش بوقلمون در استان قزوین تولید و به بازار عرضه شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ هزار قطعه بوقلمون با ۲ هزار و ۶۰۰ تن گوشت در واحدهای پرورشی استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: شهرستان آبیک با ظرفیت تولید حدود ۴۰ هزار قطعه بوقلمون قطب نخست تولید این محصول در استان قزوین به شمار می رود.

عزتی با بیان اینکه در صورت استقبال بیشتر بازار از بوقلمون ظرفیت افزایش تولید این نوع گوشت در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: مصرف بوقلمون با توجه به اینکه سرشار از ویتامین‌های گروه آ بوده و چربی های اشباء شده آن پنج برابر کمتر از گوشت قرمز است باید افزایش یابد

کد خبر: ۸۹٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha