۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
دوره بازنشستگی کادر درمان قابل تمدید است
استاندار تهران:

دوره بازنشستگی کادر درمان قابل تمدید است

محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی دانشگاه‌ها می‌توانند دوره بازنشستگی کادر درمانی داوطلب را شش ماه دیگر تمدید کنند و به تعویق بیندازند.

به گزارش بازار، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان تهران افزود: هفته روابط عمومی و ارتباطات را تبریک می‌گویم و از همه تلاش‌های اثربخش صدا و سیما در بحث ارتقای آگاهی‌های جامعه در استان تهران و سراسر کشور در حوزه مقابله با بیماری کرونا تشکر می‌کنم.

وی گفت:در استان تهران هنوز شاهد کاهش چشمگیر بیماری کرونا نیستیم و اولین مصوبه امروز ما تشدید نظارت‌های معاونان بهداشت وزارت علوم پزشکی و پایش ناجا بر اصناف است.

محسنی بندپی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با تشدید نظارت بیشتری انجام می‌شود و با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و کمبود نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی به ویژه استان تهران مصوب شد کسانی که به دوره بازنشستگی رسیده اند تا ۶ ماه دیگر به صورت داوطلبانه دوره کاری شان تمدید شود.

وی گفت: دانشگاه‌ها این اختیار را دارند برای کسانی که داوطلب این کار هستند، اقدام کنند.

استاندار تهران افزود: با توجه به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی وبیمارستان‌های سراسر استان از انجام درمان‌های غیرکرونایی منع شدند و درآمدهای مالی و اختصاصی بیمارستان‌ها کم شد؛ مقرر گردید در جلسه بعد سازمان‌های بیمه‌گر پایه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت نیروهای مسلح گزارشی از میزان پرداخت‌های خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه کنند تا نقدینگی دانشگاه‌ها به حدی برسد که بتوانند توان پرداخت هزینه هایشان را داشته باشند.

وی گفت: کار شبانه روزی در بحث واکسیناسیون در حال انجام است و از ۶۰۲ هزار دز واکسنی که در اختیار استان قرار گرفته ۴۳۷ هزار دز تزریق شده است.

بندپی افزود: مطالبه واکسن از وزارت بهداشت بر اساس جمعیت استان داریم و همه دستگاه‌های استان چه دولتی و چه خصوصی باید برای تامین مکان و فضا در کنار دانشگاه‌ها تلاش کنند تا پوشش واکسیناسیون را برای گروه‌های سنی که مشخص شده است، انجام دهیم.

کد خبر: ۸۸٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha