۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در تایلند
دولت تایلند اعلام کرد

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در تایلند

تایلند با بازنگری کاهشی در ارزیابی‌ها و پیش بینی‌های قبلی خود، اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۱، کمتر از حد انتظار خواهد بود.

به گزارش بازار، ‌ تایلند روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به ادامه شیوع همه گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان و پیامدهای فاجعه بار انسانی و اقتصادی آن و در نتیجه، کاهش ورود گردشگران خارجی به این کشور، رقم پیش بینی شده برای رشد اقتصادی کمتر از رقمی خواهد بود که قبلا پیش بینی شده بود. به علت کاهش شدید ورود گردشگران خارجی به تایلند رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته بیش از شش درصد کاهش یافت. این عملکرد اقتصادی، یکی از بدترین عملکردهای اقتصادی برای کشور گردشگر پذیر آسیایی بوده است. بر اساس این گزارش تولید ناخالص داخلی تایلند در سه ماهه نخست یعنی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس امسال، نیز دو و شش دهم درصد کاهش یافت.

با در نظر گرفتن عوامل مانع زا، مقامات تایلند اعلام کرد رشد اقتصادی کشور امسال در بازه رقمی یک و نیم تا دو و نیم درصد در نوسان خواهد بود. این در حالی است که قبلا رقم دو و نیم تا سه و نیم درصد برای میزان رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۱، پیش بینی شده بود.

تایلند از ماه آوریل امسال با موج دیگری از شیوع بیماری کووید-۱۹ مواجه شده است. روز دوشنبه اعلام شد ۹ هزار و ۶۳۵ نفر دیگر به ویروس کووید-۱۹، مبتلا شده اند.

این بیماری کرونا در هفته‌های اخیر ۶۱۴ کشته برجای گذاشته است.

در مواجهه با این وضع، دولت تصمیم گرفت بسیاری از اماکن عمومی را ببندد و از مردم نیز خواست که در خانه کار کنند و تا آنجا که ممکن است سفرها را محدود کنند. این گونه تصمیمات باعث می‌شود که اقتصاد این کشور آسیایی بیش از پیش متزلزل شود.

تایلند از نظر واکسیناسیون و ایمن‌سازی مردم در برابر همه گیری کووید-۱۹، نسبت به دیگر کشورها منطقه عقب مانده است.

پرایوت چان- او-چا، نخست وزیر تایلند، متعهد شده است که همه مردم کشور را واکسینه کند. وی اعلام کرد ایمن جمعی از طریق واکسیناسیون و ایمن‌سازی مردم در برابر همه گیری کووید-۱۹، تنها را فائق آمدن بر این بیماری همه گیر است.

اما، در حال حاضر، فقط حدود ۸۰۰ هزار تایلندی از جمعیت ۷۰ میلیونی آن، دو دوز دو واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

با این حال مقامات تایلند می‌خواهند از اول ژوئیه جزیره پوکت، یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران خارجی، به روی گردشگرانی که واکسینه شده اند باز کنند.

اما اکنون که موج سوم کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده است می‌تواند همه تصمیمات در این خصوص را زیر سوال ببرد.

این بحران می‌تواند به یک مسئله سیاسی برای پرایوت چان -او- چا تبدیل شود که با کودتای ۲۰۱۴ به قدرت رسید و پنج سال بعد با انتخابات جنجالی مشروعیت یافت.

کد خبر: ۸۸٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha