۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
مثبت شدن بازار در گرو حجم معاملات| کدام سهم‌ها ارزندگی سرمایه‌گذاری دارند؟
استراتژی روزانه در گفتگو با کارشناس؛

مثبت شدن بازار در گرو حجم معاملات| کدام سهم‌ها ارزندگی سرمایه‌گذاری دارند؟

یک کارشناس بازار سرمایه مثبت شدن بازار در معاملات فردا را در گروی حجم بالای معاملات دانست و مطرح کرد: برخی سهم‌های بازار سرآمد سودسازان سه ماهه اول خواهند بود.

فاطمه میرزایی؛ بازار: مهدی قلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با معاملات بورس گفت: روند اصلی بازار از ساعت ۱۰ شروع می‌شود و علی‌رغم رشد دلار در چند روز اخیر، اعلام عرضه اولیه جدید «فتوسا» در فرابورس، طرف عرضه سهام برای تأمین نقدینگی لازم برای خرید سهام جدید را افزایش داد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از سهام درگروه واسطه‌گری مالی، قند و شکر، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و تولید محصولات کامپیوتری و مخابرات شاهد خالص ورود پول حقیقی بودند که البته، جمعا کمتر از ۲ میلیارد تومان بود و با این حال، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در صنایع محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، پالایشی، بانکی، سرمایه‌گذاری، خودرو و چندرشته‌ای صنعتی خارج شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: صنعت شیمیایی و فلزات اساسی هم به علت نقدشوندگی بیشتر و هم کاهش نرخ‌های جهانی برخی محصولات پتروشیمی بیشترین خروج نقدینگی را داشتند و در کل، امروز ۴۶۰ میلیارد تومان از بورس توسط حقیقی‌ها خارج شد و در این میان، سهام «سرمایه‌گذاری سیمان تأمین» بیشترین تقاضا و «فولاد سپید فراب کویر» بیشترین عرضه را داشتند.

قلی‌پور درباره وضعیت آینده بورس مطرح کرد: به نظر می‌رسد امروز بازار منفی شروع  می‌شود و سپس نرخ‌ها افزایشی خواهند شد، ولی مثبت شدن نهایی شاخص به حجم معاملات در طول بازار بستگی دارد و با این حال، چهارشنبه در آخر وقت به احتمال زیاد بازار مثبت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در گروه فلزی و معدنی و برخی سهام در گروه شیمیایی سرآمد سودسازان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ خواهند بود.

کد خبر: ۸۸٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha