۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
تمدید قراردادهای ۲ تا ۳ ساله مستاجران در شرایط کرونا
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

تمدید قراردادهای ۲ تا ۳ ساله مستاجران در شرایط کرونا

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از تشکیل جلسه توسط وزارت راه به منظور جلوگیری از جا به جایی مستاجران در آستانه تابستان و تمدید قراردادهای دو تا سه ساله در شرایط کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به حضور وزیر راه شهر سازی در جلسه امروز کمیسیون عمران اظهار داشت: امروز میزبان آقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بودیم و ایشان پاسخگوی سوالات نمایندگان در خصوص حوزه مسکن و به خصوص وضعیت جاده‌های کشور در حوزه‌های انتخابیه خود بود.

وی افزود: سالانه ۱۷ هزار نفر فوتی در جاده‌های کشور داریم، این موضوع به معنای آن است جاده‌های کشور از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اعتباراتی برای احداث جاده‌های اختصاص داده شده است که برای احداث جاده‌های جدید و با توجه به محدودیت منابع در بودجه کافی نیست.

رضایی کوچی ادامه داد: بر اساس اعمال ماده ۵۶ یعنی استفاده از فاینانس داخلی که بانک‌ها انجام می‌دهند، بانک‌ها باید برای پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند و از این زمینه برای احداث جاده‌های جدید بهره‌مند شویم.

نماینده مردم جهرم با اشاره به توجه به جاده‌های مناطق محروم نیز گفت: امروز در جلسه درباره استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک منطقه محروم گفتگو داشتیم و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفت و وزیر راه و شهرسازی قول داد از لحاظ منابع به این منطقه بیشتر توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه وزیر در خصوص کمبودها مانند وضعیت راه‌ها باید در کمیسیون به نمایندگان پاسخگو باشد افزود: در بودجه نمایندگان رقمی را مشخص می‌کنند، اما تخصیص آن رقم بر عهده وزیر مربوطه نیست، به طوری که در اولویت بندی بودجه‌ای که به وزارتخانه‌ای اختصاص داده می‌شود شخص وزیر با مشکل روبرو است و این موضوع باید در مجلس حل شود که ما در مجلس نیز به دنبال حل این معضل هستیم.

رضایی کوچی گفت: در کنار موضوع راه‌های شهری و روستایی امروز موضوع مسکن که یکی از مشکلات کلان جامعه به شمار می‌رود، به بحث و بررسی گذاشته شد و با توجه به شرایط کرونا و جا به جایی فصل تابستان بسیاری از مستاجران تمهیداتی اندیشیده شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در صورت عدم نظارت صحیح با افزایش قیمت مسکن روبرو خواهیم بود و بر نظارت بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به کنترل قیمت‌ها و اجاره بها تاکید داشتیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به شکل کلان باید بین عرضه و تقاضای مسکن نیز کنترل دقیق و جدی صورت بگیرد که به سمت تولید مسکن برویم همچنین تاکید بر این شد تا مستاجران در شرایط کرونا جا به جا نشوند و قراردادهای آن‌ها تمدید و به دو سال و سه سال بر اساس ستاد ملی کرونا انجام شود تا با شرایط ثبات در بازار مسکن روبرو باشیم.

رضایی کوچی افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز موظف شد با وزارتخانه اش نشستی را به منظور کنترل بازار قیمت در شرایط کرونایی داشته باشد و مستاجران در فصل تابستان با مشکل روبرو نشوند.

وی با اشاره به تصویب طرح جهش تولید مسکن در مجلس و برخی ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان گفت: در کمیسیون عمران ایرادهای وارده از سوی شورای نگهبان رفع شد و با اجرای این قانون سالانه یک میلیون واحد در ظرف مدت چهار سال به عبارتی چهار میلیون واحد مسکونی برای اقشار متوسط جامعه در کشور تولید خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی می‌تواند مشکل بخشی از افراد فاقد مسکن در کشور را حل کند، همچنین در کنار آن بستر اشتغال زایی با شغل‌هایی مرتبط با تولید مسکن ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۸۸٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha