۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
 تامین زیرساخت افزایش تولید داخلی واکسن کرونا
مدیر گروه بهداشت، درمان مرکز پژوهشهای مجلس خبر داد

تامین زیرساخت افزایش تولید داخلی واکسن کرونا

مختاری پیام، مدیر گروه بهداشت، درمان و سلامت مرکز پژوهشهای مجلس از تامین زیرساخت های لازم برای افزایش تولید داخلی واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی مختاری پیام، مدیر گروه بهداشت، درمان و سلامت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: گرچه در حال حاضر نسبت به کشورهای منطقه از تولید و واردات واکسن کرونا عقب هستیم اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و مشارکت بخش خصوصی زمینه لازم برای افزایش واردات و نیز تولید داخلی واکسن کرونا فراهم شده است.

وی به نقش تحریم ها در کندی روند واردات واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم ها پرداخت و انتقال وجه خرید واکسن کرونا را با مشکل مواجه کرده ولی با ورود بخش خصوصی و هماهنگی های صورت گرفته تا حد زیادی مشکلات برطرف شده است.

وی به اهمیت دستیابی ایران به فناوری تولید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: با دستیابی ایران به فناوری تولید واکسن کرونا تحول مهمی در حوزه درمان بوجود آمده و ایران به گروه کشورهای تولید کننده واکسن در دنیا پیوسته است که نقش مهمی در استقلال از نیاز به خارج و خودکفایی در صنعت تولید واکسن دارد.

وی افزود: با تامین زیرساخت های لازم زمینه برای تولید گسترده واکسن در داخل فراهم شده است و از ماههای آینده این روند سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیر گروه بهداشت، درمان و سلامت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به زیرساخت های ایجاد شده و توسعه همکاری بخش خصوصی زمینه برای افزایش تولید داخلی واکسن کرونا فراهم شده است به گونه ایکه میتوان علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای دیگر نیز صادرات داشته باشیم.

وی افزود: این اقدامات بصورت گام به گام و با نظارت وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و کنترل های لازم بر کیفیت و ایمنی واکسن های وارداتی و تولید داخل مطابق با استانداردهای بین المللی وجود دارد.

کد خبر: ۸۸٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha