۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
تسریع در واکسیناسیون برای جبران خسارت‌های صنعت گردشگری ضروری است
در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد؛

تسریع در واکسیناسیون برای جبران خسارت‌های صنعت گردشگری ضروری است

اعضای کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران بر ضرورت تسریع واکسیناسیون عمومی به‌منظور رونق دوباره صنعت گردشگری و جبران خسارت‌های کرونا در فصل گردشگری تأکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

گزارش عملکرد کمیسیون گردشگری در سال ۹۹، بررسی نقطه نظرات حاضران در خصوص تغییر ساختار گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و انتظارات بخش خصوصی از رئیس‌جمهور آینده مهم‌ترین محور برگزاری این نشست بود.

علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران در ابتدای این نشست توضیحاتی در خصوص مصوبه‌های قبلی این کمیسیون ارائه داد و بعدازآن واحدی با تأکید بر اهمیت نقش صنعت گردشگری، خواستار توجه ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به این صنعت با قرار دادن نام گردشگری در تابلوی اتاق ایران شد.

او توضیح داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با روی کارآمد مجلس یازدهم صورت گرفت، جا انداختن این موضوع بود که گردشگری نقش ویژه‌ای در توسعه دارد. به همین دلیل تسهیلات این دوره از وزارت گردشگری در مقایسه با سال گذشته به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه نیست.

جواد زمانی، معاون مجلس و امور حقوقی اتاق ایران نیز در این نشست با طرح این سؤال که انتظارات بخش خصوصی از رئیس‌جمهور آینده چیست؟ اظهار کرد: در شرایطی که مدام گفته می‌شود گردشگری نقش مهمی در توسعه دارد اما کسی به زیرساخت‌های آن توجه نمی‌کند.

زمانی معتقد است که با زیرساخت‌های فعلی نمی‌توان انتظار جذب گردشگر خارجی را داشت.

او ادامه داد: مدل‌های مختلفی در دنیا برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری وجود دارد اما معتقدم ما باید مدل خاص خودمان را داشته باشیم.

زمانی، تأمین امنیت گردشگران را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های جذب گردشگر به‌خصوص گردشگران خارجی در ایران عنوان کرد.

«بررسی راهکارهای جذب گردشگر در دوران کرونا» از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بحث و بررسی شد. در همین زمینه اعضای کمیسیون گردشگری مهم‌ترین نقطه نظرات خود را بیان و تأکید کردند نباید با غفلت در کنترل بیماری کووید ۱۹، از دیگر کشورها در حوزه گردشگری عقب افتاد. در همین زمینه، «ایجاد پایگاه‌های کنترل بیماری در بازارچه‌های مرزی مشترک» مهم‌ترین پیشنهادی بود که از سوی اعضای کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران مطرح شد. آن‌ها همچنین خواستار تسریع روند در واکسیناسیون شدند تا این صنعت بتواند در فصل تابستان به‌خصوص شهریورماه، مجدداً رونق یابد.

راهکارهای رونق «گردشگری کودک» از دیگر موضوعاتی بود که موردتوجه قرار گرفت و در همین زمینه تأکید شد: گردشگری کودک ازجمله مهم‌ترین موضوعات زیرمجموعه صنعت گردشگری محسوب می‌شود. کشورهایی که در مسیر توسعه انسانی حرکت می‌کنند و به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در این بخش می‌پردازند، می‌توانند رونق چشمگیری را در حوزه مسائل اقتصادی کشورشان ایجاد کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین فناوری در حوزه گردشگری نکته‌ای بود که از سوی محمد جهانگیری، رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری مطرح شد.

کد خبر: ۸۸٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha