۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
اعلام نرخ جدید نان برای نانوایان ضروری است
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران:

اعلام نرخ جدید نان برای نانوایان ضروری است

نوروزمقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: مسئولان ذیربط باید به این نکته اساسی توجه کنند که نانوایان جزو اقشار کم درآمد کشور هستند و هزینه هایشان مانند دیگران مطابق با تورم روز بالا می رود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان مطلب فوق افزود: اینکه مسئولان تصور کنند اگر نرخ نان را تغییر و افزایش ندهند، می توان تورم و گرانی را کنترل کرد، تصوری اشتباه است. اگرگران نمی شود نه به این دلیل است که مخارج نانوایی کم است و یا اینکه از حمایت دولت برخوردارند؛ بلکه به این دلیل است که نانوایان از قشر ضعیف و کارگر هستند، سکوت شان یعنی احترام به اتحادیه نانوایان، اما این سکوت نارضایتی دارد، نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بارها درخواست خود را تکرار کردیم و ازاردیبهشت سال ۹۹ نیز درخواست نرخ جدید را به سازمان تقدیم کردیم. طبق بخشنامه سال ۹۸ سازمان صمت هم مجاز به تغییر و در خواست نرخ جدید را داریم، اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم. با این شرایط نانوایان مجبور هستند یا نانوایی را تعطیل کنند و یا خودشان نان را با رضایت مشتری، افزایش دهند، هرچند این روش درستی نیست؛ اما هزینه های سرسام آور نانوایان روز به روز فشار زیادی بر اعضای این صنف وارد می سازد که مسئولان بی توجه از آن می گذرند.

نوروزمقدم در رابطه با ایجاد نانوایی های جدید و مجتمع های نان گفت: چند سال پیش که مجتمع های نان و نانوایی های جدید شروع به تاسیس کردند با اعتراض بیشتر نانوایان رو به رو شدند. حذف حدود صنفی منجر به اشباع نانوایی ها در همه شهر شد، بنابراین تلاش شد تا حدود صنفی مجدد رعایت شود؛ اما برخی از افراد در شهرستان ها با شکایت و اخذ حکم دیوان عدالت اداری مجدد اجازه تاسیس نانوایی های جدید را گرفتند.

او تصریح کرد: اگر حدود صنفی نباشد و رعایت نشود، با توجه به اینکه درآمد نانوایی زیاد نیست، شرایط برایشان سخت تر خواهد بود. هر نانوایی میزان مشخصی می تواند پخت کند اگر نانوایی زیاد شود، مشتری کم می شود و نمی تواند همان میزان هزینه های جاری را نیز تامین کند و مجبور به تعطیلی واحد خود می شود.

کد خبر: ۸۸٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha