۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
اختصاص ۷ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌ دسترسی مجتمع گردشگری چشمه قیر دهلران
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

اختصاص ۷ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌ دسترسی مجتمع گردشگری چشمه قیر دهلران

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از بهسازی راه دسترسی مجتمع گردشگری چشمه قیر واقع در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این طرح اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات بهسازی و مرمت راه دسترسی به مجتمع گردشگری چشمه قیر شهرستان دهلران انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این اثر طبیعی به عنوان یکی از آثار تفریحی، توریستی استان ایلام و با ظرفیت اقتصادی ویژه در ۷ کیلومتری شهر دهلران قرار دارد و سالیانه به ویژه در ایام نوروز افراد و گردشگران زیادی از این اثر طبیعی بازدید می‌کنند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه چشمه قیر دهلران به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: چشمه قیر روان که ریشه در تاریخ بلند سرزمین ایلام (آلامتو) دارد، از بی‌نظیرترین عجایب طبیعی این استان به شمار می‌رود برای رسیدن به این چشمه سیاه‌ رنگ باید از شهر دهلران به سمت بوستان جنگلی آبگرم حرکت کرد.

وی بیان کرد: همچنین با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، زیرساخت منطقه نمونه گردشگری چشمه‌های آبگرم واقع در شهرستان دهلران تکمیل می‌شود.

کد خبر: ۸۸٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha