۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک در استان سمنان مصرف می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک در استان سمنان مصرف می‌شود

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی ماسک در استان ظرفیت لازم برای رفع نیاز سایر استان‌های کشور را دارد، گفت: ۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک در استان مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت‌الله عسگری پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار داشت: ظرفیت واحدهای تولیدی ماسک در استان به‌قدری است که می تواند نیاز سایر استان‌های کشور را رفع کند.

وی بابیان اینکه ۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک در استان سمنان مصرف می‌شود، افزود: جمع‌آوری متانول و الکل‌های تقلبی در دستور کار است و نظارت‌ها در این بخش از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان تشدید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته الکل قابل‌توجهی به کشور واردشده است، خاطرنشان کرد: واردات این محصولات، در تولید مواد ضدعفونی‌کننده نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

عسگری با تأکید بر اینکه تعزیرات و دستگاه‌های قضایی برای مقابله با کرونا ویروس و احتکار اقلام بهداشتی در استان سمنان تمام‌قد پای‌کار هستند، یادآور شد: اکنون بسیاری از بیمارستان‌های استان از کانال‌های غیررسمی برای تأمین اقلام بهداشتی اقدام‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محموله ۸۰ میلیونی ماسک در روزهای آینده وارد کشور می‌شود، بیان کرد: با ورود این میزان ماسک بخش قابل‌توجهی از کمبود ماسک در استان سمنان برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به جد پیگیر جلوگیری از خروج ماسک‌های تولیدی از استان باشند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولید ماسک استان باید علاوه بر تأمین نیاز کشوری، اقلام بهداشتی مردم را تأمین کنند.

عسگری با اشاره به اینکه استهلاک نیروی درمانی با افزایش مراجعه‌های افراد مشکوک و مبتلابه کرونا یک چالش است که باید فکر اساسی درباره این موضوع شود، خاطرنشان کرد: برخی از مصوبه‌های کشوری در تأمین اقلام بهداشتی در گام اجرایی قرار نمی‌گیرد که این چالش باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

کد خبر: ۸٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha