۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
۵۵ درصد از مودیان حقوقی در زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند
مدیرکل امور مالیاتی زنجان:

۵۵ درصد از مودیان حقوقی در زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند

زنجان- مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: تا کنون ۵۵ درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی در استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند.

به گزارش بازار به نقل از امور مالیاتی زنجان، میرحیدر رضوی با اشاره به شرایط کنونی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش حضور مودیان مالیاتی گفت: یکی از مهمترین مراحل در محاسبه و اخذ مالیات مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است.

وی اظهار کرد: در ماه های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا ضرورت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری تشدید شده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز برنامه هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور برای مودیان محترم، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیک را برای آنها فراهم کرده است و مودیانی که خواستار استفاده از ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی هستند باید به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس tax.gov.ir مراجعه کنند و گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تایید کنند و در این صورت آنها خواهد توانست از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشد و یکی دیگر از قابلیت های سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی این است که به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مودی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

رضوی با تاکید بر این که ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و تمامی پیامدهای قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه خواهد داشت، افزود: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۵ درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی در سطح استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند، افزود: ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی گام مهمی در مسیر افزایش اثربخشی نظام مالیاتی است چرا که از یک طرف از هزینه های ناشی از ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی می کاهد و از طرف دیگر، کاهش ترددها و مراجعات حضوری مودیان را در پی دارد و این امر نیز به نوبه خود از احتمال ترافیک، آلودگی هوا و ابتلا به بیماری های واگیردار می کاهد.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان ابراز داشت: از مودیان مالیاتی که تاکنون فرم درخواست خود برای فعال نمودن ابلاغ الکترونیک را ارسال نکردند خواست جهت ارسال درخواست خود اقدام کنند. 

رضوی افزود: مزیت مهم دیگر در ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که مودیانی که این شیوه را انتخاب می کنند، به سابقه اوراق مالیاتی خود نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر این، چون مودیان به صورت آنی و از طریق پیامک از بارگذاری اوراق مالیاتی خود در سامانه مطلع خواهند شد.

کد خبر: ۸۸٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha