۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
 واردات گوشت قرمز تاثیری در تنظیم بازار نخواهد گذاشت
رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام زنده:

واردات گوشت قرمز تاثیری در تنظیم بازار نخواهد گذاشت

پوریان، رئیس مجمع ملی صادر کنندگان دام زنده گفت: واردات گوشت قرمز تاثیری در تنظیم بازار نخواهد گذاشت چرا که قیمت ها تقریبا برابری می کند.

به گزارش بازار، منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادر کنندگان گوشت کشور اظهار داشت: در کشور حدودا ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که به میزان یک میلیون تن مصرف داخلی است به دلیل شرایط کرونا و کاهش درخواست مصرف گوشت قرمز بخش اندکی واردات داریم که واردات گوشت قرمز تاثیری در تنظیم بازار نخواهد گذاشت.

به گفته وی با توجه به انباشت گوشت قرمز و مشکلات برای دامداران در تهیه نهاد ها و دیگر هزینه ها و اینکه متاسفانه اختلاف قیمت در دام زنده و آنچه در مغازه ها عرضه می شود بسیار فاحش است.

پوریان در ادامه افزود: اکنون برای یک دامدار هر کیلو ۵۵ هزار تمام می شود و قیمتی که خریداری می شود از تولید کننده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است در صورتیکه ارز حاصل را به بخش تولید اختصاص بدهند در امر صادرات هم دامدار می تواند حساب کند و با توجه به قیمت گوشت وارداتی و تولید داخل واردات گوشت قرمز و برابری قیمت ان در بازار تاثیری در تنظیم بازار نخواهد گذاشت.

وی در پایان با تاکید بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از دامداران گفت: واردات مشکل دام قیمت را حل نمی کند واردات نهاده ها در کشور وجود داشته اما در توزیع ان و رساندن مستقیم به دست تولید کننده نمی رسد و پیشنهاد آخر نقدینگی را که بصورت ارز برای واردات داده می شود به اندازه همان ریال در اختیار دامدار قرار دهند.

کد خبر: ۸۸٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha