۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تعداد انبارهای اختصاصی گمرکات اصفهان به ۴۳ باب افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

تعداد انبارهای اختصاصی گمرکات اصفهان به ۴۳ باب افزایش یافت

اصفهان – کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: تعداد انبارهای اختصاصی گمرکات استان اصفهان به ۴۳ باب افزایش یافت و این امر منجر به افزایش واردات به استان شد.

رسول کوهستانی پزوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به گزارش عملکرد یک ماهه گمرکات استان اصفهان در فروردین ماه امسال اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۷۰۷ تن کالا به ارزی رسالی ۷۷ میلیون و ۵۳۹ هزار دلار وارد اصفهان شده است.

افزایش واردات به گمرکات اصفهان در فروردین ۱۴۰۰
وی با بیان اینکه عمده واردات به گمرکات استان اصفهان مواد اولیه  واسطه‌ای و خطوط تولید واحدهای تولیدی بوده است، ابراز داشت: واردات به گمرکات استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۸۰ درصد و از نظر ارزش ریالی ۴۰۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان ارزش اظهارنامه‌های وارداتی به گمرک اصفهان را ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: وزن این اظهارنامه‌ها چهار هزار تن بوده است.

وی مهم ترین دلیل افزایش واردات گمرک استان اصفهان را افزایش تعداد انبارهای اختصاصی، شناسایی فعالان مجاز اقتصادی و ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان ممکم اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ انبار فعال در استان اصفهان وجود دارد که ۱۵ درصد از ظرفیت کشور را شامل می‌شود.

لزوم تامین اعتبار گمرک کاشان
کوهستانی پزوه با بیان اینکه ۲۹ بنگاه اقتصادی در استان اصفهان با گمرکات همکاری دارند، گفت: این میزان نیز هشت درصد از سهام کل کشور را شامل می‌شود.

وی درآمد فروردین سال ۱۴۰۰ گمرکات استان اصفهان را بالغ بر ۹۴۴ میلیارد و ۸۹۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه افزایش زیرساختهای گمرکات در استان اصفهان با توجه به جایگاه این استان امری ضروری است، اضافه کرد: در این زمینه لازم است که اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری از گمرک کاشان اختصاص یابد.

کد خبر: ۸۸٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha