۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
امکان پرداخت تسهیلات به صنایع آلاینده جهت رفع آلایندگی مهیا شد
سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به اتاق ایران اعلام کرد

امکان پرداخت تسهیلات به صنایع آلاینده جهت رفع آلایندگی مهیا شد

طبق اعلام سازمان محیط‌زیست، به دنبال تأمین منابع مالی موردنیاز برای اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده برای رفع آلایندگی، امکان پرداخت این تسهیلات به صنایع واجد شرایط مهیا شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، معاونت محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست با ارسال نامه‌ای به غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، از تأمین منابع مالی لازم در صندوق ملی محیط‌زیست برای اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده جهت رفع آلایندگی خبر داد.

در این نامه اعلام شده است: با عنایت به اجرای بند (ن) تبصره ششم قانون بودجه سال ۱۳۹۹ با موضوع اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده جهت رفع آلودگی، با تأمین این منابع، اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده جهت رفع آلایندگی در صورت احراز شرایط موردنیاز قابل اجر خواهد بود.

الزامات و شرایط دریافت تسهیلات رفع آلایندگی
۱- ارائه فرم تکمیل شده صندوق ملی محیط‌زیست با برنامه زمانی کمتر از یک سال جهت اجرا که به تائید اداره کل محیط‌زیست استان مربوطه رسیده باشد.

۲ ارائه اطلاعات آلایندگی واحد صنعتی.

۳- ارائه مطالعات فاز یک برنامه رفع آلایندگی که توسط مشاور تهیه شده است.

۴- لیست و مشخصات فنی تجهیزات موردنیاز جهت رفع آلایندگی به همراه پیش‌فاکتور معتبر تجهیزات.

۵- برآورد هزینه کل طرح شامل: ابنیه و سازه‌ای، مکانیکال، الکتریکال، طراحی، مشاوره و ...

طبق اعلام معاونت محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست، این تسهیلات به‌صورت وام با سود ۱۰ تا ۱۲ درصد و با اقساط بلندمدت (۴ تا ۵ ساله با توجه به طرح ارسالی) قابل پرداخت است.

صاحبان صنایع دارای آلایندگی در صورت نیاز به آموزش‌های لازم جهت دریافت این تسهیلات می‌توانند با دبیرخانه بررسی پروژه‌های آلاینده مستقر در معاونت محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست (آقای مهندس میرزایی و خانم مهندس شرفخانی) تماس بگیرند.

کد خبر: ۸۸٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha