۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
آغاز بهره‌برداری از ۳۹ معدن در سال ۹۹/ یزد همچنان رتبه نخست تنوع مواد معدنی را داراست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

آغاز بهره‌برداری از ۳۹ معدن در سال ۹۹/ یزد همچنان رتبه نخست تنوع مواد معدنی را داراست

یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ضمن اعلام اینکه استان یزد همچنان نیز رتبه نخست کشور در تنوع مواد معدنی را داراست، از صدور ۳۹ پروانه بهره‌برداری از معدن در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا علمداریزدی گفت: یزد سال‌ها است رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به‌رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان‌ها، همچنان از آن استان یزد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخایر معدنی عظیمی را در خود جای داده؛ به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و... یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی آهن کشور به شمار می‌رود.

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می شود.

وی با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اشتغالزایی خوب معادن در استان یزد اظهار داشت: این معادن توانسته اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، توانسته‌اند بخشی از نیازها و کمبودهای محل استقرار خود را برطرف کنند.

اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر در معادن یزد
علمداری یزدی گفت: در سال گذشته ۳۹ پروانه بهره برداری از معدن در استان یزد صادر شد که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن از رشد ۱۰ فقره‌ای برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ آمار صدور گواهینامه پروانه بهره‌برداری از معادن استان یزد ۲۹ مورد بود که این میزان در سال ۹۹ به ۳۹ مورد رسید.

علمدار یزدی یادآور شد: در فروردین ماه سال جاری نیز شش فقره پروانه اکتشاف از معادن در استان یزد صادر شده که این میزان در فروردین ماه سال گذشته تنها یک مورد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده برای معادن استان یزد در سال ۹۹ برای ۱۰۷ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرد که این میزان اشتغالزایی در مقایسه با سال ۹۸ با رشد بیش از سه برابری همراه بوده است.

وی، مجموع معادن دارای پروانه بهره‌برداری در استان یزد را ۶۴۱ مورد اعلام کرد و گفت: ذخیره قطعی این معادن بالغ بر یک میلیارد و ۷۳۳ میلیون تن است.

علمدار یزدی یادآور شد: این معادن تاکنون برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به طور مستقیم در استان یزد اشتغالزایی کرده‌اند.

کد خبر: ۸۸٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha