۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
دولت به کنترل اجاره بها ورود کند| عرف غلط افزایش سالانه اجاره خانه‌ها متوقف شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت به کنترل اجاره بها ورود کند| عرف غلط افزایش سالانه اجاره خانه‌ها متوقف شود

کوهساری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن بخش عمده‌ای از سبد هزینه خانوار را تشکیل داده و افزایش قیمت آن فشار زیادی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد تحمیل می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامعلی کوهساری، با اشاره به تاثیر اجرای قوانین مجلس شورای اسلامی در کاهش قیمت مسکن گفت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش تولید مسکن بودیم از طرفی شیوع ویروس کرونا هم این مشکلات را دو چندان کرده و  واحدهای تولیدی را با مسائل و معضلات متعددی رو برو کرد، این امر موجب به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن افزایش قیمت خانه شد.

وی افزود: مسکن بخش عمده‌ای از سبد هزینه خانوار را تشکیل داده و افزایش قیمت آن فشار زیادی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد تحمیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت خانه در سال های اخیر و ذغدغه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها، دو قانون بسیار خوب از جمله جهش تولید و تامین مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی، تصویب شد که یقیناً با اجرای صحیح آن‌ها توسط دولت و نظارت دقیق مجلس شاهد توقف افزایش نرخ خرید خانه، اجاره‌ بهاو سپس کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش افسارگسیخته اجاره بها مسکن در کلانشهرها، افزود: متاسفانه هر ساله با شروع فصل معاملات مسکن در اواخر خرداد ماه، شاهد عرف غلط افزایش اجاره خانه‌ها  توسط موجرها هستیم، با توجه به شیوع ویروس کرونا و دشواری جا به جایی مستاجران در این شرایط، همانند سال گذشته باید برای کنترل اجاره خانه‌ها تدابیری از جانب دولت صورت بگیرد تا فشار بیشتری به مردم تحمیل نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند معتقدم با اجرای صحیح قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عرضه واحدهای خالی از سکنه به بازار فروش، رهن و اجاره شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها در تابستان امسال خواهیم بود.

کد خبر: ۸۸٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha