۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی زنجان ۳۰۹ میلیارد تومان است
استاندار زنجان:

مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی زنجان ۳۰۹ میلیارد تومان است

زنجان-استاندار زنجان گفت: مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی تبدیل شده نقد استان زنجان ۳۰۹ میلیارد تومان بوده و علاوه بر این ۶۰۴ میلیارد تومان نیز با پیگیری انجام گرفته جذب شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در محل استانداری زنجان به اجرای طرح ملی اقدام مسکن در استان اشاره کرد و گفت: این طرح در استان به خوبی جلو می رود.

وی به پروژه‌های ۲۴ گانه مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامی که در حوزه مسکن ملی انجام گرفته به ویژه ساخت فضاهای آموزشی به جد دنبال می شود و تحقق این پروژه ها بسیار مهم است و در این خصوص ۴۸۰ میلیارد تومان تفاهم نامه کار سازی شده که اغلب شهرک‌های فاقد فضای آموزشی است. 

استاندار زنجان گفت: باید در سال جاری حرکت‌ها در این خصوص جدی تر و عملیاتی تر باشد و در بحث تبصره ۱۶ اعتبار فوق العاده‌ای به این استان در سال جاری اختصاص یافته است. 

حقیقی به موضوع مهم آمایش سرزمین استان اشاره کرد و گفت: این مهم در استان در چند دوره زمانی به طول کشید، تا در نهایت به جمع بندی کامل رسیده که برای نحوه اجرایی شدن آن نیز باید طراحی لازم انجام گیرد. 

وی با بیان اینکه دبیران کارگروه‌های مجموعه تلاش کنند در موعد مقرر جلسات برنامه ریزی شده را برگزار کنند،افزود: جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید نسبت به سالهای گذشته با قوت بیشتری برگزار شود و در وظایف محوله نباید با هیچ دستگاه اجرایی شوخی کرد و اشکالات باید گفته شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند اعتبار لازم جذب کنند باید بر مبنای جدول ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص ‌شوند، افزود: عدم جذب اعتبار از سوی دستگاه اجرایی اقدامی ناخوشایند است. 

حقیقی ابراز داشت: مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی تبدیل شده نقد استان ۳۰۹ میلیارد تومان بوده و علاوه بر این ۶۰۴ میلیارد تومان نیز با پیگیری انجام گرفته جذب شده است.

وی با بیان اینکه باید در استان زنجان به دنبال اعتبارات ملی بود،گفت: اعتبارات را باید به گونه‌ای کار سازی کرد که در این خصوص مشکلی ایجاد نشود.

مدیران دستگاههای اجرایی از اطلاعات مطالعه آمایش سرزمین استفاده کنند 

در ادامه این جلسه، معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به سند آمایش سرزمینی اشاره کرد و گفت: در دهه ۹۰ شورای آمایش سرزمینی تشکیل شد و پس از آن شوراهای مربوطه و اسناد تدوین شد. 

احمد خداوردی با بیان اینکه اسناد آمایش استان‌ها در ۳۱ عنوان به تصویب این شورا رسیده است، تصریح کرد: مطالعه آمایش سرزمینی جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه کرده است.

وی بر لزوم ایجاد گفتمان، پیاده‌سازی سند و جانمایی مفاد آمایش در سند تاکید کرد و افزود: تقسیم کاری باید در استان‌ها راه‌اندازی شود.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: اسناد آمایش استانی در صورت نیاز باید بازنگری و اسناد ملی مطابقت داده شود.

خداوردی ابراز کرد: با استفاده از اطلاعات مطالعه آمایش مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بهترین تصمیم‌ها را گرفته و سیاست‌های مناسبی را برای آینده داشته باشند. 

کد خبر: ۸۸٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha